Aleksvik Skrevet September 15 Share Skrevet September 15 Hei, har et kjapt spørsmål angående fjører fremme på e91, Har en med standard understell. Der har orginal fjør knekt. Så lurer på om msport fjører passer rett på dempere uten msport understell? Er demperene like lange og form bare stivere? mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 15 Share Skrevet September 15 De "passer", men ikke egentlig. Nye dempere må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksvik Skrevet September 16 Forfatter Share Skrevet September 16 11 timer siden, Otis skrev: De "passer", men ikke egentlig. Nye dempere må til. Hva vil det si, baktanken her er å få bilen litt lavere uten og slippe å godkjenne det. Vil dette bli samme om jeg kjøper senkefjører også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 16 Share Skrevet September 16 Problemet er at kortere fjær ikke nødvendigvis gir samme forspennet på en lengere demper. En annen ting er at følelsen på bilen blir ødelagt, for demper og fjær hører ikke sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 16 Share Skrevet September 16 Det er, i prinsippet, det samme som vanlig senkesett (fjærer). Så ja. det går. Om du skal senke kun med M-fjærer, så er ikke det noe du får godkjent enkelt, da det ikke er noe papirer å vise frem. På den annen side så er det så moderat senk at evt kontrollører sannsynligvis ikke vil reagere. Jeg senket en E60 en gang som sto på standard understell. da kjøpte jeg H&R fjærer, og kombinerte det med Bilstein B4 laget for M-sport. De demperne var ikke så dyre, så det var en investering jeg synes var verdt det. "Skrekkscenariet" med senkefjærer på originale, lange dempere er at de kan miste spennet helt når demper er i fullt strekk. Det er nok ikke noe du trenger å bekymre deg for med M-fjærer da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksvik Skrevet September 19 Forfatter Share Skrevet September 19 Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå