Kedadus Skrevet September 23 Share Skrevet September 23 (endret) Hei... Noen som kan skjønne noe av dette? Gjelder BMW f11 525D n47d20 er det vel 2012 modell Kjørte bilen helt normalt i dag og så stoppa jeg og var innom ikea her men når jeg skulle ut og hjem så lagde den lyd som du hører i videon.. fikk meg hjem og tenkte ikke så mye om det egt men leste av feilkoder og tok DPF regen fikk sotmassen ned fra 34gram til 5 gram så det skal da ikke være så ille? EGR er bytta på garanti Men så sto jeg på tomgang her for og kjøle ned motor og etter hvert så hørte jeg litt lyder og så kom det kvit røyk så jeg slo av bilen fort.. men etter en stund slo jeg på igjen og motor lager null lyd høres frisk ut men det kjem "kvit/grå" røyk fra der turbo stede er noen som skjønner det? mistenke turbo er kaputt da jeg ikke hører at den spola ned etter jeg slo av bilen igjen Jeg la til video og feilkoder 6c3ab316-169a-4874-97ef-635787803c24.mp4 5b4b9329-6cfb-49ec-929b-0841e15169aa.jfif Endret September 23 av Kedadus La til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 24 Share Skrevet September 24 Hei Minste turboen på disse er kjent for å ryke, så ikke utenkelig med defekt turbo hvis feilkodene peker i retning mot at ladetrykket er for lavt. Sjekk uansett først om du ser åpenbare skader på trykkslanger før og etter intercooler. Når minste turbo ryker på disse, drar bilen helt elendig. Kjørte bilen din normalt eller var det mangel på effekt? Er litt demonteringer som må til for å kunne visuelt kontrollere minste turboladeren, men ikke noe man ikke klarer selv i oppkjørselen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet September 24 Forfatter Share Skrevet September 24 4 hours ago, ///M-ini95 said: Hei Minste turboen på disse er kjent for å ryke, så ikke utenkelig med defekt turbo hvis feilkodene peker i retning mot at ladetrykket er for lavt. Sjekk uansett først om du ser åpenbare skader på trykkslanger før og etter intercooler. Når minste turbo ryker på disse, drar bilen helt elendig. Kjørte bilen din normalt eller var det mangel på effekt? Er litt demonteringer som må til for å kunne visuelt kontrollere minste turboladeren, men ikke noe man ikke klarer selv i oppkjørselen. Hei.. i starten når den lyden kom så var den "grei" helt til det kom en feilkode og da begynte helvette hah... så etter det så slet jeg med alt den gitt også i limp modus og selv etter sletting av feilkode får jeg ikke den bort men ja ... vet du ish pris på den turbo? Vet det står Twin turbo power men som jeg har skjønt er det 1 turbo med lav og høy trykk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 24 Share Skrevet September 24 1 time siden, Kedadus skrev: Hei.. i starten når den lyden kom så var den "grei" helt til det kom en feilkode og da begynte helvette hah... så etter det så slet jeg med alt den gitt også i limp modus og selv etter sletting av feilkode får jeg ikke den bort men ja ... vet du ish pris på den turbo? Vet det står Twin turbo power men som jeg har skjønt er det 1 turbo med lav og høy trykk? Nei, er 2 turboer på denne motoren (En liten og en litt større) på 6'er motoren som kom før 2012 i 525D er det en turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kedadus Skrevet September 24 Forfatter Share Skrevet September 24 Å fader da jaja.. Men har aldri vært borti at det kommer så mye kvit/grå røyk fra motor rommet om turbo går duken egt men trudde først toppakning men lukter ikke søtt som frostveske alt skjedde så jæskla fort og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå