Gå til innhold

Bytte av halv elektriske seter til hel elektisk comfort


Darksider
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kunne fortalt meg hva jeg skal gjøre for å bytte seter og finne riktig strøm om nødvendig? Har en 2004 525D E61 og har kjøpt seter ifra en 2008 520 E61

Har allerede skrudd ut setene og satt inn de "nye" men knappene virker ikke😅

Endret av Darksider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Darksider changed the title to Bytte av halv elektriske seter til hel elektisk comfort

Strøm?

Du har jo masse valg på det. Men det enkleste er nok å bare laske deg innpå hovedstrøm som allerede går inn på setet. Det gjorde jeg med min ettermontering. Ikke helt etter boka, burde vurdere sikring på den lasken. Men det fungerer fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Otis said:

Strøm?

Du har jo masse valg på det. Men det enkleste er nok å bare laske deg innpå hovedstrøm som allerede går inn på setet. Det gjorde jeg med min ettermontering. Ikke helt etter boka, burde vurdere sikring på den lasken. Men det fungerer fint.

På de fleste norske biler er allerede setevarming, så ofte er den ledning tjuk nok :) 

Hvertfall på F-series har biler med setevarmer + manuel sammen ledningstykkelse som elektrisk + setevarme så det bør nok gå fint på original ledning og sikring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mangler 13 og 14 på setet.

Men etter litt " grundigere" søking så kom jeg frem til løsningen. (Fra bil) Måtte trekke jordings kabel fra 14 til 11, strøm fra 13 til 3 og fra dsc (midtkonsollen hvor varme knapper for seter sitter) til 2 også virket det🤘🏻 Setene sitter nå i bilen å virker som de skal🤘🏻 men takk for all hjelp🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...