SimonF10 Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Hei, har nylig kjøpt meg en BMW F10 520D (N47T), og har fått en merkelig lyd som jeg kun hører inne i bilen på tomgang etter jeg har vært på jobb, og bilen har stått etter å ha blitt kjørt. Lyden blir helt vekke om turtallet er over 900 ca. Hører ikke lyden om morningen da bilen er helt kald. Etter cirka 5 minutter med kjøring er lyden vekke. Virker som at noe rister/vibrerer. Har prøvd å søke litt rundt om lignende lyder men har ikke funnet så masse. Er det noen som vet hva denne lyden kan være? Har prøvd å sjekket feilkoder, men får ingenting der. Er ikke så god med bil, så om noen her har litt mer peiling en meg, hadde jeg satt pris på det😃 Har lagt ved video av lyden👌 filtered-BD46D7E1-9E66-449E-A769-044DEF2BC626.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Høres nesten ut som kupevifta di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Oktober 7 Forfatter Share Skrevet Oktober 7 Hei E.C. Har prøvd å skru av alt av vifter og AC osv, men lyden er der fremdeles. Kan det fortsatt være noe galt med den selv om alt er avskrudd? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Hvis den ikke blåser så er den nok av. Har du hørt under panseret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Oktober 7 Forfatter Share Skrevet Oktober 7 Har hørt under panseret, alt høres ok ut der. Er kun når jeg er inni bilen at jeg kan høre lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Kan jo hende du har noe litt løst i dashbordet som vibrerer når turtallet blir "akkurat passe". Prøv å trykke litt her og der på interiøret/dashbordet og sjekk at det ikke ligger noe i hanskerommet eller i andre lommer/luker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Oktober 7 Forfatter Share Skrevet Oktober 7 Skal prøve å trykke litt rundt om i morgen etter jobb, siden lyden kun er der da👍 Synst det er veldig merkelig at lyden ikke er der om morningen og kun etter jobb, så tenker at det kan ikke være noe alvorlig gale med for eksempel motor eller noe sånt. Da hadde det vel kanskje vært der hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 Vibrasjonslyder vil kunne slå ut ganske forskjellig avhengig av turtall, du kan dessuten ha litt forhøyet tomgang på kald motor så du ikke opplever noe lyd på starten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Oktober 7 Forfatter Share Skrevet Oktober 7 Skjønner, så det er mest trolig bare noe som ligger å vibrerer en eller annen plass satser jeg på😃 Skal prøve som du sa å presse litt rundt om i dashbordet osv, for og se om det hjelper😉 Du får ha takk for tipsene så langt, så legger jeg ut en oppdatering i morgen😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 7 Share Skrevet Oktober 7 (endret) Siden lyden er borte ved endring av turtall, så er det mest sannsynlig motordekselet/luftfilterboksen. Er et rævva design på de, og fester som knekker gjør et rævva design enda verre. Snakker av erfaring med akkurat sånn lyd. Sjekk også gummiforingene som holder luftfilterboksen til toppdekselet. Kan gå hull i dem etter en tid. Få noen til å trykke ned på motordekselet imens du sitter inne. Blir lyden borte, så har du funnet hvor lyden kommer ifra. Endret Oktober 7 av ///M-ini95 E.C. og SimonF10 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimonF10 Skrevet Oktober 7 Forfatter Share Skrevet Oktober 7 Skal prøve å få noen til å presse litt på motordekselet og se om det hjelper😎Har sett litt under motordekselet og pakningen under såg ikke helt bra ut.. Takk for svar😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå