Gå til innhold

X1 2010 starter ikke etter lagring, feilkoder 6293 og 4B90

HenningK
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen X1 XDRIVE 18D 2010 mod har stått i garasje i 2 år, ikke startet på den tiden. Var ikke noen feil da bilen ble parkert. Laddet opp batteri, laget ekstra jording til motor, samt kobla ekstra batteri direkte i motorom. Bilen gløder, starteren går, men får ikke start. Får feil koder er 6293 og 4B90. Har prøvd å resette  koder, men de kommer tilbake. Lurer på om lavtrykks pumpe går, hører ikke noe lyd av den, har plukka ut baksetet, hører at den ikke går. Sikringer sjekket. 
Har noen tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pumpen på lavtrykk har bygget nok trykk, så tror jeg ikke den kommer til å gå. Men det beste er kanskje å få tak i verktøy for å lese av trykket på høy og lav trykk. Da feks diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Otis skrev:

Om pumpen på lavtrykk har bygget nok trykk, så tror jeg ikke den kommer til å gå. Men det beste er kanskje å få tak i verktøy for å lese av trykket på høy og lav trykk. Da feks diagnoseutstyr.

Skal se om jeg får fram trykk avlesning på diagnose utstyret jeg har 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, HenningK skrev:

Ser ut som det er trykk ja. 

Skjermbilde 2024-10-14 kl. 15.41.43.png

Pre supply pressure ligger på 15 mbar, mener den skal ligge på mellom 3.5-6 Bar. Når pumpen kjører selvfølgelig.

Får du aktivert matepumpen med utstyret? Evnt satt 12v direkte på matepumpen for å se om den lever.

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant feil på matepumpen, den ville ikke gå med diagnose, prøvde direkte på, pumpen bare brummet😊. Demonterte å hentet pumpen opp, var seig masse i og rundt den. Ny pumpe blir bestilt og diesel filter, så må tanken rengjøres godt. Se bilder. Kommer med oppdatering når dette er ordnet. 

IMG_7709.jpeg

IMG_7713.jpeg

IMG_7712.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...