Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

LØST.

 

Turbofeil, kokset, byttet.

 

Fikk nylig Drivetrain mailfunction, gikk i limp mode men det forsvant etter å ha stoppet bil, stoppet og startet.

diagnose gir følgende koder:

Carly - 24CE00, 278600, , 480A18.

 

bimmerlink: 297800.

 

BMW F10 520D 2011.

198000km.

 

EGR ble nylig byttet.

Byttet MAP sensor da den lugget(ristet) noe, det gjorde den denne gang også.

Denne gang i 90+, før MAP bytte så var det noe som kunne oppstå i 60-70kmt.

Jeg lener meg litt mot kokset insugsmanifold som tetter til map sensor, kan dette spille inn?

 

takker for svar.

 

 

 

 

 

 

Endret av Andemo
  • Andemo changed the title to Drivetrain mailfunction BMW F10 520D
Skrevet

Hvem har trimmet denne da? Og hva er gjort av feilsøking utover å lese feilminnet? Sjekket aktuator på turbo og baktrykk på dpf?

Skrevet

ikke trimmet, aktuator er ikke sjekket.

dpf regen er tidligere kjørt uten problem.

usikker på hvordan man evt kjører baktrykk?

Skrevet

Den er nok trimmet. Men kanskje ikke av deg. 

Må nesten begynne i en ende, og jeg ville begynt med å sjekke at aktuator går som den skal, deretter lese av baktrykk under full last i hele registeret.

Skrevet (endret)

jeg skal ta en kikk på de tingene du skriver

jeg tok en titt i motorrom og det kan se ut som en lekasje fra turbopakning også da det litt unormalt med smuss rundt.

 

 

Endret av Andemo
  • 1 month later...
Skrevet

Gjett hvem som sjekket spamfolderen i mailen etter lengre reise og fant en haug med fine svar🙈😄

 

Kort fortalt, dette var turbo slik som TRF var inne på.

Byttet denne i en overhalt bytteturbo.

det ble ordnet opp i med litt kos i garasjen.

 

renset samtidig map og maf sensor.

Eneste som står for tur per dags dato er rens av inntak og dpf.

Det blir mer en vedlikeholds ting enn noe som gav problem per dags dato.

Gode svar fra samtlige her som kanskje hjelper neste mann også🙂

Skrevet
6 timer siden, Andemo skrev:

Gjett hvem som sjekket spamfolderen i mailen etter lengre reise og fant en haug med fine svar🙈😄

 

Kort fortalt, dette var turbo slik som TRF var inne på.

Byttet denne i en overhalt bytteturbo.

det ble ordnet opp i med litt kos i garasjen.

 

renset samtidig map og maf sensor.

Eneste som står for tur per dags dato er rens av inntak og dpf.

Det blir mer en vedlikeholds ting enn noe som gav problem per dags dato.

Gode svar fra samtlige her som kanskje hjelper neste mann også🙂

Hei, må selv bytte turbo og har sett på forskjellige alternativ både bytteturbo og brukt. Hvor kjøpte du bytte turbo og er du fornøyd så langt?

Skrevet

Har treghet i aktuator eller turbo spjeld som gjør at spjeld ikke går hele slaglengde 0-100% og går for tregt. 
Har fått tilbud på bytteturbo hos dieselgrossisten for 5700 eks mva så blir nok å gå for det. Så kan jeg ta rens av dpf og maf samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...