Andemo Skrevet Oktober 19, 2024 Skrevet Oktober 19, 2024 (endret) LØST. Turbofeil, kokset, byttet. Fikk nylig Drivetrain mailfunction, gikk i limp mode men det forsvant etter å ha stoppet bil, stoppet og startet. diagnose gir følgende koder: Carly - 24CE00, 278600, , 480A18. bimmerlink: 297800. BMW F10 520D 2011. 198000km. EGR ble nylig byttet. Byttet MAP sensor da den lugget(ristet) noe, det gjorde den denne gang også. Denne gang i 90+, før MAP bytte så var det noe som kunne oppstå i 60-70kmt. Jeg lener meg litt mot kokset insugsmanifold som tetter til map sensor, kan dette spille inn? takker for svar. Endret Desember 30, 2024 av Andemo
TRF Skrevet Oktober 19, 2024 Skrevet Oktober 19, 2024 Hvem har trimmet denne da? Og hva er gjort av feilsøking utover å lese feilminnet? Sjekket aktuator på turbo og baktrykk på dpf?
Andemo Skrevet Oktober 20, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2024 ikke trimmet, aktuator er ikke sjekket. dpf regen er tidligere kjørt uten problem. usikker på hvordan man evt kjører baktrykk?
TRF Skrevet Oktober 20, 2024 Skrevet Oktober 20, 2024 Den er nok trimmet. Men kanskje ikke av deg. Må nesten begynne i en ende, og jeg ville begynt med å sjekke at aktuator går som den skal, deretter lese av baktrykk under full last i hele registeret.
Andemo Skrevet Oktober 20, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2024 (endret) jeg skal ta en kikk på de tingene du skriver jeg tok en titt i motorrom og det kan se ut som en lekasje fra turbopakning også da det litt unormalt med smuss rundt. Endret Oktober 20, 2024 av Andemo
stemmerdet Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 Man kan virkelig skrive hva som helst helt uimotsagt her
Øyvind L. Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 1 time siden, stemmerdet skrev: Man kan virkelig skrive hva som helst helt uimotsagt her Du må bare hive deg på. 🤣🤣🤣 Makky123 reagerte på dette 1
Andemo Skrevet Desember 19, 2024 Forfatter Skrevet Desember 19, 2024 Gjett hvem som sjekket spamfolderen i mailen etter lengre reise og fant en haug med fine svar🙈😄 Kort fortalt, dette var turbo slik som TRF var inne på. Byttet denne i en overhalt bytteturbo. det ble ordnet opp i med litt kos i garasjen. renset samtidig map og maf sensor. Eneste som står for tur per dags dato er rens av inntak og dpf. Det blir mer en vedlikeholds ting enn noe som gav problem per dags dato. Gode svar fra samtlige her som kanskje hjelper neste mann også🙂 Øyvind L. reagerte på dette 1
DustyBimmer Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 6 timer siden, Andemo skrev: Gjett hvem som sjekket spamfolderen i mailen etter lengre reise og fant en haug med fine svar🙈😄 Kort fortalt, dette var turbo slik som TRF var inne på. Byttet denne i en overhalt bytteturbo. det ble ordnet opp i med litt kos i garasjen. renset samtidig map og maf sensor. Eneste som står for tur per dags dato er rens av inntak og dpf. Det blir mer en vedlikeholds ting enn noe som gav problem per dags dato. Gode svar fra samtlige her som kanskje hjelper neste mann også🙂 Hei, må selv bytte turbo og har sett på forskjellige alternativ både bytteturbo og brukt. Hvor kjøpte du bytte turbo og er du fornøyd så langt?
DustyBimmer Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 Har treghet i aktuator eller turbo spjeld som gjør at spjeld ikke går hele slaglengde 0-100% og går for tregt. Har fått tilbud på bytteturbo hos dieselgrossisten for 5700 eks mva så blir nok å gå for det. Så kan jeg ta rens av dpf og maf samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå