sandalius Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Har en 2012 520D F11 msport som jeg byttet fjærer foran til Bilstein et eller annet som skulle være til Msport biler. Men bilen ble alt for høy foran. Har kjørt med disse fjærene lenge, så de har ikke satt seg med tiden eller noe sånt. Noen som vet hva slags fjærer denne bilen skal ha. Realoem får jeg ikke noe svar og ikke hos GS heller. Ser at det opereres med mange forskjellige lengder, hvis jeg eksempelvis ser på Sachs fjærer. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Du burde nok ta kontakt med bmw, så får du rett varenummer. Evt kan fu kanskje finne etk å installere på pc, så kan du sjekke selv. Bmw bruker en egen tabell for å finne rett fjær, mht vekt på bil, som avhenger av utstyrsnivå. Derfor vil jeg påstå at det er litt vanskelig å kjøpe uoriginale fjær til bilen. For de pleier ikke ta hensyn til nøyaktig vekt på bilen. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Oktober 26 Forfatter Share Skrevet Oktober 26 Det er såpass spesifikt for bilen ja, var ikke klar over det. Da er det nok fornuftig å ta kontakt med BMW for å få rett fjær. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 26 Share Skrevet Oktober 26 Jeg lastet ned ETK og kan nå søke opp gjær til biler, hva er ditt rammenummer eller skiltnummer? Du kan sende det på PM om du vil det, så kan jeg sjekke hva som skal tilhøre din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 4 timer siden, Otis skrev: søke opp gjær til biler @Otis Trådstarter ville ha bilen ned, ikke esende høyere 😂😂 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Oktober 27 Forfatter Share Skrevet Oktober 27 Da er PM sendt. Tusen takk for at du gidder å sjekke dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Jeg har holdt på med oppussing, men jeg sjekker innen i dag. sandalius reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Da har jeg sjekket i ETK spring tabel, og du skal ha 31336796785 fjær med 31336775582 nedre gummi pute og 31336798834 øvre gummi pute. Så er spørsmålet. Hvilket delenummer har du kjøpt? Om det er uoriginalt så kan man nok kanskje kryssjekke det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 I følge Sachs sin egen katalog, så har de ikke m-sport fjær til din bil, men bare til standard understell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 I følge Bilstein sin egen katalog så passer deres fjør, 36-261475 til alle varianter av m-sport. Men her er det jeg har skrevet før om. En kompis kjøpte Sachs fjær til sin bil, foran. Jeg kjøpte originale. Det er tydelig forskjell på hardhet på hans bil, kontra min. Dermed også en liten høyde forskjell. Jeg tror at Bilstein og mange andre, lager 1 sort fjær, som skal passe alle, men da ødelegger man litt for begge to. BMW laget 3 forskjellige sorter fjær til F11 med 4-sylinder diesel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Oktober 27 Forfatter Share Skrevet Oktober 27 Jeg har Bilstein 36-261475 som du nevner, men den er for høy med disse fjærene og er kanskje en "one size fits all"? Hadde sikkert vært perfekt om jeg hadde en tung 6er foran😉 Da er det nok original fjærer som gjelder om høyden skal bli riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Ja, jeg ser hvertfall ingen annen grunn enn det. For du skiftet vel bare fjær? Ikke noe mer? Topplager? Gummi puter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Strammet du skruer til noen gummiforinger da bilen var jekket opp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Oktober 27 Forfatter Share Skrevet Oktober 27 Byttet bare fjærene ja. Var ikke så mye jeg trengte å løsne for bytte faktisk. Men alt ble strammet til når den stod med full vekt på hjulene. Kan ikke se at det er noe annet enn fjæra som gjør høyden i dette tilfellet. Bilstein fjæra virket både lengre og tykkere enn de originale, var nesten for tjukk for fjærklemmene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 27 Share Skrevet Oktober 27 Da er det 100% bekreftet at det er faktisk fjær som er problemet. Det er denne "standard" fjæra, som skal passe til alt som ødelegger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå