isrihel Skrevet November 12 Share Skrevet November 12 Jeg har en BMW X3 , 2.0 D 2012 mod som er gått 206 000 km. Av og til når jeg begynner å kjøre og gir gass så kommer denne ulyden, hør på lyd-vedlegget, ulyden begynner etter ca 10-15 sekunder. Kan det være motor, fordelingskasse, girkasse ? Når jeg da har kjørt et par minutter så blir lyden borte BMWX3F25mod2012.m4a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andre_86 Skrevet Søndag kl. 22:08 Share Skrevet Søndag kl. 22:08 Det er lyden av blink lys, ett veldig ukjent fenomen hos bmw førere, det er en hendel på venstre side av rattet, den knekker du av. Så blir det ikke sånn lyd spøk til sides: lyden er flaprete og følger hastighet og for meg høres det ut som ett bunndeksel som mangler noen fester. Sjekk også drivaksel til bakaksel kan være mellomaksel lager eller noe som har vinklet seg inn på Aksel mr.pingu, teerex, sondre og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isrihel Skrevet Mandag kl. 20:30 Forfatter Share Skrevet Mandag kl. 20:30 22 hours ago, Andre_86 said: Det er lyden av blink lys, ett veldig ukjent fenomen hos bmw førere, det er en hendel på venstre side av rattet, den knekker du av. Så blir det ikke sånn lyd spøk til sides: lyden er flaprete og følger hastighet og for meg høres det ut som ett bunndeksel som mangler noen fester. Sjekk også drivaksel til bakaksel kan være mellomaksel lager eller noe som har vinklet seg inn på Aksel Takk for innspill. Denne lyden kommer kun ved i begynnelsen når jeg begynner å kjøre med en kald bil og over 2500-3000 rpm , altså når jeg belaster motoren godt. Da kan vi utelukke løst bunndeksel, mellomaksel lager. En mekaniker sier at det trolig kan være dysene som gir dette problemet. Hva tror dere om det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet Tirsdag kl. 12:10 Share Skrevet Tirsdag kl. 12:10 (endret) Kan kanskje minne om lignenede lyd og litt rufsete gange i starten da jeg hadde en eller to dårlige dyser på min gamle e39 525d, men vanskeilg å gjette, ta en dysetest, jeg brukte dette fra Biltema og så med en gang at det var noe muffens med et par dyser. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/dieseltester-common-rail-2000040924 Endret Tirsdag kl. 12:15 av sondre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå