Anderspr0 Skrevet Desember 11, 2024 Skrevet Desember 11, 2024 (endret) Hei, Får opp feilmelding om chassisfeil daglig. Fikk beskjed fra verkstedet at kompressoren til luftbelgene måtte byttes. Feilkode på "for lang senketid" (oversatt). Noen erfaringer på denne feilen? Må kompressor byttes, eller kan det løses uten bytte? Endret Desember 11, 2024 av Anderspr0
Otis Skrevet Desember 11, 2024 Skrevet Desember 11, 2024 Det er sannsynligvis ventilblokka. Og den sitter fast på kompressor. Kan skiftes separat, men BMW selger ikke delen løs.
Anderspr0 Skrevet Desember 12, 2024 Forfatter Skrevet Desember 12, 2024 Mulig dette kan være problemet?
Otis Skrevet Desember 12, 2024 Skrevet Desember 12, 2024 Jeg kobler ikke helt sammen, hvorfor man skulle få den feilen, pga tørkefilter. Jeg så for meg at lufta som skal ut av belgene går via ventilblokka, men ikke via filter. Så om filter er for fuktig eller tett, så burde ikke det ha noe å si for senking av bil. Men det er en kjent sak at disse kulene ikke nødvendigvis tørker fort nok opp eller at de blir mettet. Det igjen kan skape problemer for ventilblokka/kompressor pga fuktig luft blir da sugd inn i kompressor og ventilblokk og skaper rust/korrosjon.
Anderspr0 Skrevet Desember 29, 2024 Forfatter Skrevet Desember 29, 2024 På 12.12.2024 den 12.16, Otis skrev: Jeg kobler ikke helt sammen, hvorfor man skulle få den feilen, pga tørkefilter. Jeg så for meg at lufta som skal ut av belgene går via ventilblokka, men ikke via filter. Så om filter er for fuktig eller tett, så burde ikke det ha noe å si for senking av bil. Men det er en kjent sak at disse kulene ikke nødvendigvis tørker fort nok opp eller at de blir mettet. Det igjen kan skape problemer for ventilblokka/kompressor pga fuktig luft blir da sugd inn i kompressor og ventilblokk og skaper rust/korrosjon. Slik jeg forsto det, gikk lufta inn via filter, inn i blokka og inn til belger, samt motsatt påvei ut. Når ventilblokka suger luft med trykk igjennom filter, paserer noe luft, men når det skal ut naturlig uten trykk, kommer lite igjennom filtret. Godt mulig at det er helt på villspor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå