Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått tak i en 2013 420d. Sliter med at den blåser iskaldt på 16 grader, naturligvis.  Men om jeg setter den på 16,5 og oppover så blåser det glovarm nonstop. Noen som har vært borti det samme?

Skrevet
1 time siden, Krisfje skrev:

Ta en diagnose👍 IHKA er et ganske komplisert system med mange spjeld og elektronikk, så det er lurt å se etter feilkoder. 

Fant feilkode på sensor til resirkuleringen. Kan den være årsaken? Prøvde å sette resirk på auto, manu og av uten at det hjalp på varmen 🤔

Skrevet

Kanskje ventilen til varmeregisteret har slått seg vrang og er i full åpning hele tiden? 

Ellers hadde jeg sjekket om sensorene til klimaanlegget får med seg reelle temperaturer i bilen. Enkel sjekk er å lese ut på kald bil til å begynne med, når alt skal ha samme temperatur som på utsiden av bilen. Så kan du sammenligne når bilen har varmet seg opp. Er utesensoren i orden? Eller er det åpen krets ala -40 grader?

Blåser den veldig varmt, men med vifta på minimum når det blir varmt eller går vifta med høy hastighet selv når bilen er gjennomvarm? Hvis vifta begynner å gå sakte når bilen er varm så vil det indikere at klimaanlegget prøver å trappe ned, om ikke annet.  Kode på resirk, AUC-sensor tenker du på? Det skal normalt ikke kåle til temperatur.

Skrevet

Utetemp sensor viser riktig.  Når jeg setter på AUTO så regulerer den ikke hastigheten. Prøvde å sette vifta på fullt, aktiverte AUTO, da forble den på fullt. Samme om jeg satte den på laveste hastighet. Får man lest av hva sensorene til klima registrerer med enkelt diagnose utstyr?

Skrevet

Usikker, trolig ikke. Hvis du bare har lest av med enkelt diagnoseutstyr så langt ville jeg anbefale å lese ut med BMW-programvare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...