Gå til innhold

[LØST] E61 + panorama = kjipe kjøleribber på diff?

E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

Prøvd å lete via ETK og google etter bilder/video uten å få opp all verden. Har E61 kjipere kjøleribber på diff enn E60? Snakk om 215-diff. Alle som selger ting elsker jo å skrive E60/E61, selv på deler som er litt forskjellige mellom disse to bilene, så ikke lett å bli klok av bilder på nett. Googlet det som skal være originalt baklokk på min bil og fikk opp bilde av det store lokket, mens på bilen sitter det et lite ett (originalt).

Problemet mitt kan sees under. Nesten alle E61 har panorama og følgelig avstivere bak. Så diffen med det store lokket ble fort liggende på avstiverne:

image.thumb.jpeg.5d3cd07f26228b28126eed70a640abc6.jpeg

Og det som jeg antar er original E61-diff på bilen ser sånn ut:

image.thumb.jpeg.721d02eda410de234d76a4a9166da44f.jpeg

Noen som har støtt på samme problem? Quick-fix er vel bare å kutte sånn? Kan egentlig ikke se noen direkte ulemper, annet enn at man ikke får ha de store og kule kjøleribbene?

image.thumb.jpeg.c22f9024af694043bcf4d7f6a97085d9.jpeg

Endret av E.C.
løste seg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å sage i vei!

Kanskje bedre om du klarer å sage litt på skrå som dette? Skal jo ikke være allverdens med bevegelse bak der.
image.thumb.png.e5bcdbf18eaa76b8172881b0c4d6abb1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gi en avslutning her, siden jeg først lagde en tråd på dette. 

Sedan og touring har forskjellige baklokk på disse 215-diffene (i alle fall på pre-face, LCI virker å ha fått en annen type lokk som holder mer olje, men mangler kjøleribber og tappeplugg. Sistnevnte har ikke jeg faktasjekket så hardt, så gjør egne oppslag). Det virker å være mulig å få på plass en større diff med et stort lokk om man kjøper avstiverbrakett fra E61 M5 og monterer den i stedet (antar at den er bolt-on).

Jeg fant ut at det lokket fra E60 med mange kjøleribber kostet ikke mer enn 650 kr, så det ble kutting ja:

image.thumb.jpeg.165b58992851c22f3a0c8533442b9e25.jpeg

image.thumb.jpeg.84ea8afcc07e66b35345e14d76aa8bef.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• E.C. changed the title to [LØST] E61 + panorama = kjipe kjøleribber på diff?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...