Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har feil kode 80126B Auxiliary heater fault (sensors, actuators, electronics). Den koden er lite definerbar, og jeg har klok av skade er feilsøking ved å bare bytte en haug med deler på måfå ikke helt veien å gå. Men noen som har vært borti lignende?

Har også 8011D0 Independent heating: heater plug, short circuit to positive or open circuit.

Ikke noe rett fram svar å få fra ISTA, men håper for all del at jeg slipper å bytte hele parkvarmeren.

Skrevet
  På 8.1.2025 den 22.00, Ingvaldsen skrev:

Sistnevnte er selve glødeplugger i brennkammer, i værstefall kan det å vær defekt kretskort

Expand  

Glødeplugg og brennkammer å få kjøpt som kit løst ser jeg. Finner ikke på koedbmw, gs eller eurodel. Men autodoc har. Men settet koster 4000 kr, og en helt ny 4kw varmer fra Eurodel koster 11000. Så jeg vet ikke, komplett ny varmer burde forsåvidt være bænkers.

Skrevet
  På 8.1.2025 den 22.17, Toga skrev:

Glødeplugg og brennkammer å få kjøpt som kit løst ser jeg. Finner ikke på koedbmw, gs eller eurodel. Men autodoc har. Men settet koster 4000 kr, og en helt ny 4kw varmer fra Eurodel koster 11000. Så jeg vet ikke, komplett ny varmer burde forsåvidt være bænkers.

Expand  

hvilken bil gjelder dette, litt viktig om det er termotop c eller V evo 

Skrevet
  På 9.1.2025 den 7.36, Toga skrev:

Det har du rett i. 2015 520xd B47

Expand  

om du kjøper en webasto fra autodoc for 11000kr så er nok dette en universal en som ikke snakker med bilen, du må i såfall regne med å flytte over kretskort.  tror ikke kretskort skal være så plaget på termotop v som de eldre, så nytt brennkammer så blir det nok bra. ser koed selger brukte til rundt 6-7k og de har du reklamasjonsrett på.

Skrevet
  På 9.1.2025 den 9.40, Ingvaldsen skrev:

om du kjøper en webasto fra autodoc for 11000kr så er nok dette en universal en som ikke snakker med bilen, du må i såfall regne med å flytte over kretskort.  tror ikke kretskort skal være så plaget på termotop v som de eldre, så nytt brennkammer så blir det nok bra. ser koed selger brukte til rundt 6-7k og de har du reklamasjonsrett på.

Expand  

Der Thermo Evo fant jeg ut. Eurodel selger Webasto sin til 17.000. Men glødeplugg kit, inneholder ikke det brennkammer? Selv om jeg fint klarer å demontere både fanger og varmer så har jeg for lite kunnskap om de innad. Sitter det andre komponenter rundt som den er avhengig av? Men unntak av en ventil og en pumpe ser jeg. Men ellers så ser det ut som alt er integrert.

Men så er det jo selvfølgelig dette med fjernkontrollen også, som jeg helst vil slippe å betale et verksted en formue for å programmere opp igjen. Selv om jeg ser at ISTA har en prosedyre for det innebygd.

Hva med 8011D0 short circuit plug independent heater. Er det samme sak? Feilen kommer opp etter start av varmer så antar at det er en del av samme greia.

Skrevet
  På 9.1.2025 den 10.33, Toga skrev:

Der Thermo Evo fant jeg ut. Eurodel selger Webasto sin til 17.000. Men glødeplugg kit, inneholder ikke det brennkammer? Selv om jeg fint klarer å demontere både fanger og varmer så har jeg for lite kunnskap om de innad. Sitter det andre komponenter rundt som den er avhengig av? Men unntak av en ventil og en pumpe ser jeg. Men ellers så ser det ut som alt er integrert.

Men så er det jo selvfølgelig dette med fjernkontrollen også, som jeg helst vil slippe å betale et verksted en formue for å programmere opp igjen. Selv om jeg ser at ISTA har en prosedyre for det innebygd.

Hva med 8011D0 short circuit plug independent heater. Er det samme sak? Feilen kommer opp etter start av varmer så antar at det er en del av samme greia.

Expand  

jo glødeplugg sitter i brennkammerdelen jo. men en vanlig webasto solgt utenfor bmw så fungerer ikke kretkort opp mot bilen.

fjernkontroll er ikke en del av webasto, det sitter eksternt på bilens side.

fikser du den du har så er det bare å slette feilkode så er alt iorden, monterer du identisk brukt så skal det heller ikke være nødvendig med programering tror jeg. har ikke så mye erfaring med webasto på f-serie enda.

@KristianEkren gjorde nylig denne jobben tror jeg.

 

Skrevet

Man har Webasto sine "universale" fjernkontroller som snakker direkte med Webasto og du har de som går via antenne- og låse-opplegget på bilen. Sistnevnte er ikke mye hokus pokus å ordne med en PC og BMW-programvare (på f-serie), men begge deler koster flesk, for selve nøkkelen altså. Så det er ikke i programmeringen store utgiften ligger, selv om BMW sikkert tar en slant for det også.

Skrevet
  På 9.1.2025 den 11.16, E.C. skrev:

Man har Webasto sine "universale" fjernkontroller som snakker direkte med Webasto og du har de som går via antenne- og låse-opplegget på bilen. Sistnevnte er ikke mye hokus pokus å ordne med en PC og BMW-programvare (på f-serie), men begge deler koster flesk, for selve nøkkelen altså. Så det er ikke i programmeringen store utgiften ligger, selv om BMW sikkert tar en slant for det også.

Expand  

Nå har jeg den originale fjernkontrollen så det ser ut som det går greit å programmere opp igjen hvis nødvendig.

Skrevet
  På 9.1.2025 den 10.59, Ingvaldsen skrev:

jo glødeplugg sitter i brennkammerdelen jo. men en vanlig webasto solgt utenfor bmw så fungerer ikke kretkort opp mot bilen.

fjernkontroll er ikke en del av webasto, det sitter eksternt på bilens side.

fikser du den du har så er det bare å slette feilkode så er alt iorden, monterer du identisk brukt så skal det heller ikke være nødvendig med programering tror jeg. har ikke så mye erfaring med webasto på f-serie enda.

@KristianEkren gjorde nylig denne jobben tror jeg.

 

Expand  

Jeg har en på hånda til 5000 fra en 2016 vrakbil. Men den er ikke sjekka så jeg vet ikke før den er montert om den virker eller ikke. Mye jobb. Er jo garanti, men kan kanskje gå på en smell hvis jeg benytter garantien. Får sikkert slengt i trynet at det er jeg selv som har montert, blablabla....

Ser ut som jeg har fått kontroll på delene, fant delekatalogen på nett. Spørsmålet er om jeg skal bytte kun glødepluggen og prøve, eller om jeg rett og slett skal ta med ny brenner samtidig. Om det er kontrollenheten i seg selv som er gåen så er jeg litt kjørt. Med fjernkontrollen starter nå i allefall klima anlegget i bilen.

Skrevet
  På 9.1.2025 den 14.05, Toga skrev:

Jeg har en på hånda til 5000 fra en 2016 vrakbil. Men den er ikke sjekka så jeg vet ikke før den er montert om den virker eller ikke. Mye jobb. Er jo garanti, men kan kanskje gå på en smell hvis jeg benytter garantien. Får sikkert slengt i trynet at det er jeg selv som har montert, blablabla....

Ser ut som jeg har fått kontroll på delene, fant delekatalogen på nett. Spørsmålet er om jeg skal bytte kun glødepluggen og prøve, eller om jeg rett og slett skal ta med ny brenner samtidig. Om det er kontrollenheten i seg selv som er gåen så er jeg litt kjørt. Med fjernkontrollen starter nå i allefall klima anlegget i bilen.

Expand  

har reklamert flere ganger på brukte deler hos koed uten problem. 

lite trolig at hjernen er defekt siden du har nyere modell av webasto, men kan være greit å kjøpe det komplette repsettet for brennkameret når du først er igang.  autodoc har veldig flytende priser fra dag til dag om du bruker æppen på telefon. 

Skrevet
  På 9.1.2025 den 14.10, Ingvaldsen skrev:

har reklamert flere ganger på brukte deler hos koed uten problem. 

lite trolig at hjernen er defekt siden du har nyere modell av webasto, men kan være greit å kjøpe det komplette repsettet for brennkameret når du først er igang.  autodoc har veldig flytende priser fra dag til dag om du bruker æppen på telefon. 

Expand  

Ser om det er mulig å finne et servicekit. Det som bekymrer meg er at det ikke er liv i den i det hele tatt. Hører ingenting. Vanligvis høres det susing fra den så og si med en gang. De gangene den prøvde å starte men stoppet etter kort tid så antar jeg at det er fordi den ikke tenner eller er nedsota. Har lest at hvis den feiler for mange ganger så går den i lås. Men ifølge diagnosen så er den åpen og ikke i lås.

Skrevet
  På 10.1.2025 den 10.44, Toga skrev:

Ser om det er mulig å finne et servicekit. Det som bekymrer meg er at det ikke er liv i den i det hele tatt. Hører ingenting. Vanligvis høres det susing fra den så og si med en gang. De gangene den prøvde å starte men stoppet etter kort tid så antar jeg at det er fordi den ikke tenner eller er nedsota. Har lest at hvis den feiler for mange ganger så går den i lås. Men ifølge diagnosen så er den åpen og ikke i lås.

Expand  

Siden den varsler for defekt glødeplugg så vil den merke det med en gang i syklusen å gå rett i nedkjøling åså blir det stille.

når den går i lås så er det typiske feil som for lite diesel og strøm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...