Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, ny her på denne siden! Har ett spørsmål, var uheldig og knakk en del som sitter på innsugsmanifolden på min F11 med N57 3.0 diesel, hadde tenkt å inspisere innsug for koks og prøvde å demontere motoren som styrer swirl flapsene, klarte da å knekke en tapp som sitter på den lyse grønne armen som motoren styrer, så spørsmålet er da om det er noen som har en sånn liggende ett sted kanskje?? Ser man må kjøpe hele innsuget for att denne delen skal følge med,  finner ikke noe sted man kan kjøpe denne løst! Legger ved noen bilder av delen. 

20250114_175748.jpg

20250114_175752.jpg

20250114_175806.jpg

Screenshot_20250114_201520_Samsung Internet.jpg

Skrevet

Demonter innsuget. Fjern swirlflaps. Sett inn stangen igjen og da trenger du strengt tatt ikke den grønne biten. Bare fordeler å fjerne swirlflaps. :)

Skrevet
1 time siden, Øyvind L. skrev:

Demonter innsuget. Fjern swirlflaps. Sett inn stangen igjen og da trenger du strengt tatt ikke den grønne biten. Bare fordeler å fjerne swirlflaps. :)

Har tenkt tanken på å gjøre det. Men har hørt at man mister noe kraft på lavt turtall, om det er merkbart forskjell er jeg usikker på... men hva er egentlig fordelene med å gjøre det?

Skrevet

Fordelen er at du slipper å ha en komponent som plutselig kan knekke av (tilsvarende det du har opplevd) og fly inn i motoren. Det pleier som regel å bli ganske kostbart.

Blir nok bittelitt dårligere på lavt turtall ja, men vil nok tro at du fortsatt vil ha kurant moment med en 3 liter.

Skrevet
1 time siden, Holmes20 skrev:

Har tenkt tanken på å gjøre det. Men har hørt at man mister noe kraft på lavt turtall, om det er merkbart forskjell er jeg usikker på... men hva er egentlig fordelene med å gjøre det?

At du mister kraft på lave turtall er et internett fenomen. Swirlflaps på diesel er der kun pga utslipp og miljø så det skal du ikke bekymre deg for. :) På en bensinbil så endrer de flappene lengden på "traktene", men det gjør de ikke på en diesel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...