Follo Skrevet Fredag kl. 13:36 Skrevet Fredag kl. 13:36 (endret) Hei, Jeg har byttet hjulagernav begge sider forran på en E39 530d 2002 modell. Etter bytting av hjullagernav har ABS, bremser og antisklilampen begynt å lyse. Spørsmålet mitt er om det er noen spes. vei hjulnavet skal monteres, ser det er en "tapp" på hjulnavet, så da er spørsmålet om denne skal stå inn mot abs sensoren eller på andre siden. Alt var fint før lager bytte. Feilmelding på diasgnose viser: dsc pressure sensor,Line feil og dcs Brake light switch pleusiblity feil Fikk først abs sensor feil venstre side forran, byttet orginal sensor men samme feil, derette forsvant abs sensor feil og overstående feil dukket opp. Kan det være nye lager som er dårlige og som skaper disse feilene? Noe innspill Endret Fredag kl. 13:47 av Follo
Otis Skrevet Fredag kl. 13:55 Skrevet Fredag kl. 13:55 Feilkoden har ingenting med hjullager å gjøre. Det er mer ledning som har blitt skadet i motorrommet virker det som. Den andre feilkoden sier feil på bremselysbryter.
Follo Skrevet Fredag kl. 14:43 Forfatter Skrevet Fredag kl. 14:43 Kan bremselysbryter ha innvirkning på disse feilene? Rart at det akkurat skulle skje etter bytte av hjulnav når det ikke var problem før bytte.. Men alt til sin tid
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 15:05 Skrevet Fredag kl. 15:05 (endret) 22 minutes ago, Follo said: Kan bremselysbryter ha innvirkning på disse feilene? Rart at det akkurat skulle skje etter bytte av hjulnav når det ikke var problem før bytte.. Men alt til sin tid Ja det kan være 1 av feilene. I så fall litt tilfeldig men Den andre feil virker som å har noe å gjøre med trykk i en bremserør. Har du kommet bort i bremserøret eller hatt kaliperen hengende på bremserøret under av hjullager? Så det kan faktisk hende at det er noe rart med trykke på bremserøret og så synes bilen at bremselysbrytter er ikke i en forventet/plausibel status og så kommer den feilen. Men kan også bare være tilfeldig at den har gått. Endret Fredag kl. 15:07 av mr.pingu
Follo Skrevet Fredag kl. 19:43 Forfatter Skrevet Fredag kl. 19:43 4 timer siden, mr.pingu skrev: Ja det kan være 1 av feilene. I så fall litt tilfeldig men Den andre feil virker som å har noe å gjøre med trykk i en bremserør. Har du kommet bort i bremserøret eller hatt kaliperen hengende på bremserøret under av hjullager? Så det kan faktisk hende at det er noe rart med trykke på bremserøret og så synes bilen at bremselysbrytter er ikke i en forventet/plausibel status og så kommer den feilen. Men kan også bare være tilfeldig at den har gått. Når det gjelder bremselysbryter så fungerer alle bremselys, men her er det vel noe tilknyttning til ABS regner jeg med. Kommer til å tenke på om kontakt til ABS sensoren er kommet riktig på plass, kan feilmeldingene komme om en av pinnene i kontakten er skadet? Ikke meg som koblet til ABS sensorene. Bremsevæske beholder er full, så ingen lekkasje i bremserør etter det jeg kan se. Bremsekaliber ble hengende i fjær, ikke i kontakt med bremserør.
Otis Skrevet Fredag kl. 19:59 Skrevet Fredag kl. 19:59 Om bremselysbryter er feil justert, så vil du få feilkoden "brake-light switch plausibility". Den koden settes når du oppnår mer enn 15 bar trykk, før bremselys tennes. Du må lese av bremselinje trykket og se når lysene tennes. Lysene skal ikke tennes før du har oppnådd 2 bar trykk. Evt så er trykk sensor defekt, da kan begge koder settes. Så konklusjon er, se med diagnose verktøy etter hvilket trykk du har på bremsene. Om det virker sannsynlig. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Fredag kl. 20:38 Skrevet Fredag kl. 20:38 38 minutes ago, Otis said: Om bremselysbryter er feil justert, så vil du få feilkoden "brake-light switch plausibility". Den koden settes når du oppnår mer enn 15 bar trykk, før bremselys tennes. Du må lese av bremselinje trykket og se når lysene tennes. Lysene skal ikke tennes før du har oppnådd 2 bar trykk. Evt så er trykk sensor defekt, da kan begge koder settes. Så konklusjon er, se med diagnose verktøy etter hvilket trykk du har på bremsene. Om det virker sannsynlig. Jeg tipper det er den trykksensoren. Otis reagerte på dette 1
Follo Skrevet Fredag kl. 20:49 Forfatter Skrevet Fredag kl. 20:49 8 minutter siden, mr.pingu skrev: Jeg tipper det er den trykksensoren. Skal sjekke denne i morgen, står denne på baksiden av ABS sentralen, høyre side i motorrommet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå