Egidius Skrevet Fredag kl. 15:48 Skrevet Fredag kl. 15:48 Plutselig aktiveres antispin på bilen hele tiden så det rykker og napper og er i det hele lite kjørbart, Prøvd å trykke inn knappen som skal deaktivere antispinn (A med pilrundt) men gjør ingen forskjell. Noen raske tips?
Otis Skrevet Fredag kl. 15:56 Skrevet Fredag kl. 15:56 Hvilken årsmodell? Om det er e8x, så er det sikkert abs ringen som har fått for mye rust rundt seg og dermed har utvidet seg litt eller sprukket litt opp.
Egidius Skrevet Fredag kl. 16:03 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:03 2010. Tenkte det jeg også, men ABS-lampa lyser ikke. Synes også det er rart at det ikke hjelper å deaktivere asp
Egidius Skrevet Fredag kl. 16:07 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:07 Og er det en kvikk fix som gjør den kjørbar til jeg får fikset?
Otis Skrevet Fredag kl. 16:27 Skrevet Fredag kl. 16:27 Det er mulig at det er akkurat nok til at bilen blir lurt, før abs sentralen forstår at det er ekte problem. Men selvsagt, det kan jo være andre ting og. Men da må nok lese av feilkoder.
E.C. Skrevet Fredag kl. 16:30 Skrevet Fredag kl. 16:30 Du kan logge hastighet fra alle 4 hjul med et diagnoseapparat for å se om noen av disse spretter opp/ned. Quickfixen blir å plugge ut sensoren som feiler.
Otis Skrevet Fredag kl. 16:32 Skrevet Fredag kl. 16:32 Dog så mister man ABS/ESP, men mulig det er bedre i en kortere periode.
Egidius Skrevet Fredag kl. 16:38 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:38 Men hvorfor hjelper det ikke å skru av asp?
Otis Skrevet Fredag kl. 16:39 Skrevet Fredag kl. 16:39 Har du knapp for å skru av alt? Eller er det bare steg 1? For å slå av alt, pleier det å være å holde inne knappen i 8 sekunder.
Egidius Skrevet Fredag kl. 16:44 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:44 Enkleste model av bilen. Er knapp under klima med symbol A med pilring rundt (Samme symbol som lyser på dash når asp slår inn) og ordet off under. Trykker inn denne og det lyser lampe under den. Ingen forskjell. Har prøvd å holde den inne lenge. Samme
E.C. Skrevet Fredag kl. 16:45 Skrevet Fredag kl. 16:45 11 minutes ago, Otis said: Dog så mister man ABS/ESP, men mulig det er bedre i en kortere periode. Stemmer 4 minutes ago, Otis said: Har du knapp for å skru av alt? Eller er det bare steg 1? For å slå av alt, pleier det å være å holde inne knappen i 8 sekunder. Han sa A med pil rundt, så hvis det kommer opp på instrumentpanelet også da skal alt være av.
Otis Skrevet Fredag kl. 16:47 Skrevet Fredag kl. 16:47 Jojo, men jeg får ikke slått av alt i min bil, før jeg har holdt inne knappen i 8 sekunder eller noe. Ved ett trykk så er det delvis utkoblet og tillater mer hjulspinn.
E.C. Skrevet Fredag kl. 16:51 Skrevet Fredag kl. 16:51 Symbolene som kommer opp i instrumentpanelet er typisk forskjellige. På E6x er det f.eks. "DTC" som kommer opp i gult ved enkelt trykk og trekant med pil rundt seg (også i gult) når man holder i 5-10 sekunder elns. Antok at han fikk sistnevnte opp i instrumentpanelet/speedometeret, men mulig jeg misforstod. Otis reagerte på dette 1
Otis Skrevet Fredag kl. 16:55 Skrevet Fredag kl. 16:55 Vi får se hva han svarer. For om antispinn er helt av, så skal det egentlig aldri skje noe som helst mht bremsing av hjul. Så da er det noe annet som er feil. Da typisk noe med motoren.
Egidius Skrevet Fredag kl. 16:57 Forfatter Skrevet Fredag kl. 16:57 Prøvde igjen og holdt inne leeeenge, og vipps ingen asp. Forum er fatastisk. Takk. Den ringen som har rustet. Er det noe jeg fikser selv? Etter å ha lånt en kodeleser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå