Gå til innhold

Motor rister på tomgang. F11 520D

Anbefalte innlegg

Skrevet

2012, F11 520D N47, 217 000km. 
(ikke byttet registerkjede) 

Hadde svak risting i motor.

Byttet motorfester, girkassefeste og oljetrykk sensor. Etter dette begynte marerittet å motoren rister vanvittig på tomgang. Ved å øke turtallet til 1200 omdreininger forsvinner ristingen. 

Har nå bytta dyser, luftmassemåler, turbo, åpnet dpf’n, renset alle komponenter til turbo og eksos, olje filter, dieselfilter. 

Finner INGEN åpenbare feil, å begynner å bli rådvill. 

Håper noen har forslag til hva det kan være.. 

leste ett sted at det kunne virke som ett EGR problem. Den er det vel garanti på, så det er vel bare å levere den til Bilia eventuelt. 

Skrevet

Hvis det begynte å riste betydelig mer rett etter at du har byttet motorfester og girkassefester så vil jeg si at man har gjort noe feil allerede der. Enten montert feil eller feil deler evt. deler av lav kvalitet.

Er det likt på kald og varm motor?

Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Hvis det begynte å riste betydelig mer rett etter at du har byttet motorfester og girkassefester så vil jeg si at man har gjort noe feil allerede der. Enten montert feil eller feil deler evt. deler av lav kvalitet.

Var risting fra før, men ble verre. 
Gått over å sjekket fester og byttet motorfester på nytt uten bedring. 
Det har vært mye på en gang, så vanskelig å si hva som kommer av hva. 

Skrevet
21 minutter siden, DustyBimmer skrev:

Manuell girkasse? Hvis ja så kan det være dobbelmasse svinghjul som er dårlig.  

Automat.

Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Litt verre på kald, men ikke mye. 

Skrevet (endret)

Er kamaksel og veiaksel sensor byttet og? Ikke at jeg har så mye peiling på det, men har hørt noe lignende problemer at det var de 2 som tulla? Jeg googlet en del i forhold til min egne problemer motorproblemer det siste.

Kanskje noe andre sitter på bedre kunnskap rundt akkurat dette :) 

Endret av mr.pingu
Skrevet
3 timer siden, mr.pingu skrev:

Er kamaksel og veiaksel sensor byttet og? Ikke at jeg har så mye peiling på det, men har hørt noe lignende problemer at det var de 2 som tulla? Jeg googlet en del i forhold til min egne problemer motorproblemer det siste.

Kanskje noe andre sitter på bedre kunnskap rundt akkurat dette :) 

Absolutt ikke umulig! Ikke bytta det! 
har hatt i tanken at det kan være en foring i drivverket ett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...