Sunne Skrevet Søndag kl. 01:26 Skrevet Søndag kl. 01:26 2012, F11 520D N47, 217 000km. (ikke byttet registerkjede) Hadde svak risting i motor. Byttet motorfester, girkassefeste og oljetrykk sensor. Etter dette begynte marerittet å motoren rister vanvittig på tomgang. Ved å øke turtallet til 1200 omdreininger forsvinner ristingen. Har nå bytta dyser, luftmassemåler, turbo, åpnet dpf’n, renset alle komponenter til turbo og eksos, olje filter, dieselfilter. Finner INGEN åpenbare feil, å begynner å bli rådvill. Håper noen har forslag til hva det kan være.. leste ett sted at det kunne virke som ett EGR problem. Den er det vel garanti på, så det er vel bare å levere den til Bilia eventuelt.
E.C. Skrevet Søndag kl. 11:17 Skrevet Søndag kl. 11:17 Hvis det begynte å riste betydelig mer rett etter at du har byttet motorfester og girkassefester så vil jeg si at man har gjort noe feil allerede der. Enten montert feil eller feil deler evt. deler av lav kvalitet. Er det likt på kald og varm motor?
DustyBimmer Skrevet Søndag kl. 12:22 Skrevet Søndag kl. 12:22 Manuell girkasse? Hvis ja så kan det være dobbelmasse svinghjul som er dårlig.
Sunne Skrevet Søndag kl. 12:43 Forfatter Skrevet Søndag kl. 12:43 1 time siden, E.C. skrev: Hvis det begynte å riste betydelig mer rett etter at du har byttet motorfester og girkassefester så vil jeg si at man har gjort noe feil allerede der. Enten montert feil eller feil deler evt. deler av lav kvalitet. Er det likt på kald og varm motor? Var risting fra før, men ble verre. Gått over å sjekket fester og byttet motorfester på nytt uten bedring. Det har vært mye på en gang, så vanskelig å si hva som kommer av hva.
Sunne Skrevet Søndag kl. 12:44 Forfatter Skrevet Søndag kl. 12:44 21 minutter siden, DustyBimmer skrev: Manuell girkasse? Hvis ja så kan det være dobbelmasse svinghjul som er dårlig. Automat.
Sunne Skrevet Søndag kl. 12:47 Forfatter Skrevet Søndag kl. 12:47 1 time siden, E.C. skrev: Hvis det begynte å riste betydelig mer rett etter at du har byttet motorfester og girkassefester så vil jeg si at man har gjort noe feil allerede der. Enten montert feil eller feil deler evt. deler av lav kvalitet. Er det likt på kald og varm motor? Litt verre på kald, men ikke mye.
mr.pingu Skrevet Søndag kl. 13:32 Skrevet Søndag kl. 13:32 (endret) Er kamaksel og veiaksel sensor byttet og? Ikke at jeg har så mye peiling på det, men har hørt noe lignende problemer at det var de 2 som tulla? Jeg googlet en del i forhold til min egne problemer motorproblemer det siste. Kanskje noe andre sitter på bedre kunnskap rundt akkurat dette Endret Søndag kl. 13:32 av mr.pingu
Sunne Skrevet Søndag kl. 16:59 Forfatter Skrevet Søndag kl. 16:59 3 timer siden, mr.pingu skrev: Er kamaksel og veiaksel sensor byttet og? Ikke at jeg har så mye peiling på det, men har hørt noe lignende problemer at det var de 2 som tulla? Jeg googlet en del i forhold til min egne problemer motorproblemer det siste. Kanskje noe andre sitter på bedre kunnskap rundt akkurat dette Absolutt ikke umulig! Ikke bytta det! har hatt i tanken at det kan være en foring i drivverket ett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå