mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 15:17 Skrevet Onsdag kl. 15:17 F48en kommer opp i en alder at flere ting ryker og i dag har den lyden kommet. Bærearmer og bærekule ble byttet oktober i fjor så regner nok med de er i orden. Først trodde jeg det var bremsen som hang men de er fin fordi det var ikke noe varmgang a merk på en av hjulene. Så kom neste rundkjøring så filmet jeg litt. Mener det er drivaksel høyre fram som er gåen eller kan det være noe annet? Spesielt godt merkbart når en tar rundkjøring som i videoen om det er drivaksel, noen merker man helst bør kjøpe og unngå? BMW original finnes til 11k, brukt fra KOED fra sånn testbil for 8k og ridex AUTODOC for 1500kr. Men sistnevnte stoler jeg ikke på 😛 IMG_4232.mov
Lars89 Skrevet Onsdag kl. 15:51 Skrevet Onsdag kl. 15:51 (endret) Syns heller der høres ut som noe subber inntil bremsene evt ulyd fra hjullager. Ulyd fra drivledd har generelt en annen lyd. Ville jekket opp og sjekket for løst bremseskjold, stein i bremsene osv. Endret Onsdag kl. 17:08 av Lars89 mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 17:04 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:04 1 hour ago, Lars89 said: Syns heller der høres ut som noe subbee inntil bremsene evt ulyd fra hjullager. Ulyd fra drivledd har generelt en annen lyd. Ville jekket opp og sjekket for løst bremseskjold, stein i bremsene osv. Takk for innspill, bremseskjold kjente jeg på og satt fast og fin. Heller var ikke bremsene varme så det var ikke brems som satt jeg fast heller. Hjullager kan det også være, minner meg litt om den lyden, samtidig minte det meg også litt om dårlig CV ledd som jeg har opplevd på swiften. Får kjøre 2 dager på jobb og jekke den opp i helgen.
mowz Skrevet Onsdag kl. 22:48 Skrevet Onsdag kl. 22:48 Tror ikke det er drivledd. Ikke hjullager heller, det pleier å være mer "bromming" utifra min erfaring. Jeg hadde lignende lyd en gang på min E91, det var kun i venstresvinger og noen ganger rett frem. Da var det bremseskoene
mr.pingu Skrevet Onsdag kl. 23:06 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 23:06 11 minutes ago, mowz said: Tror ikke det er drivledd. Ikke hjullager heller, det pleier å være mer "bromming" utifra min erfaring. Jeg hadde lignende lyd en gang på min E91, det var kun i venstresvinger og noen ganger rett frem. Da var det bremseskoene Hadde ikke vært overrasket om det er noe med bremsene, har merket veldig lette vibrasjoner ved nedbremsing med hastighet over 160km/t. Siden det er bare ved høy hastighet har ikke byttet skivene enda. Framskivene står høyt på listen for å få byttet men klossene er ikke der enda. du fikk løst problemet ved bytte av klosser?
mowz Skrevet Onsdag kl. 23:22 Skrevet Onsdag kl. 23:22 4 minutter siden, mr.pingu skrev: Hadde ikke vært overrasket om det er noe med bremsene, har merket veldig lette vibrasjoner ved nedbremsing med hastighet over 160km/t. Siden det er bare ved høy hastighet har ikke byttet skivene enda. Framskivene står høyt på listen for å få byttet men klossene er ikke der enda. du fikk løst problemet ved bytte av klosser? Kast i skivene er ganske enkelt å merke ja ved lett trykk på pedalen. Ja, jeg byttet til org bremsesko, de er dyre men de funker (altså til skoene til håndbrekket, ikke bremseklosser). Disse var Bosch, belegget hadde gått i oppløsning noen steder så var noen biter som lå og subba. Tok litt tid før jeg fant ut av det, mistenkte jo som nevnt over her stein bak bremseskjold eller lignende. Og noen ganger ryker bremseskjoldet der det er skrudd fast da det korroderer mellom skrue og skjold. Da kan det skrape inntil i sving etc. Kan evt fikses med en større skive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå