Woffel Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Hei, har oppstått en lite greie med 5 serien min. Skjedde tidligere idag at det kom en vifte lyd fra motorrommet som ikke ville skru seg av, tenkte det var vifte på radiator men det var det ikke. Høres tydelig rundt bilen, men virker som susingen kommer fra sjofør siden ganske nærme dashbordet men i motorrommet. Da jeg drar ut sikring nr 7, en 30 amp sikring fra hanskerommet slutter susinga men beggyner igjen med et den blir koblet tilbake. Noen kloke hoder her med tips til feilsøking?
E.C. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Du skal ikke slå opp i manualen hva den sikringen går til da, sånn til å begynne med? Og hvordan skal vi vite om det er E-, F- eller G-serie det er snakk om her?
Woffel Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Til å begynne har jeg nok alt sjekket i manualen ja, uten og bli noe klokere. Er en 2007 model så er en E-serie, gikk litt fort beklager den. Det jeg har klart og søke meg fram til er at sikring går til noe som kalles "car access" ettersom den er på 30 og ikke 50. Men finner ikke ut hva den da konkret går til 😅
Otis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Car access CAS går til strømstyring for ganske mange ting/moduler i bilen. For CAS starter alle moduler via WUP, så det er mange ting den kan starte. Det første du burde sjekke er om alle håndtak på bilen fungerer korrekt. Kan du låse opp og igjen bilen med nøkkel i lomma på alle håndtak?
E.C. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Skulle til å skrive det samme, CAS vekker opp andre moduler, så man har ikke nødvendigvis sirklet det inn til en modul som er koblet på sikring nr. 7. Lese ut feilkoder er også noe du burde gjøre, bare pass på at det sikkert ligger inne en del ikke reelle koder etter sikringsnapping. @Otis: bare gitt at han har Comfort Access (CA). Det vet vi jo ikke.
Otis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden @E.C. Ja, jeg var litt kjapp der. CA er jo en kjent ting som kan være feil, men det er jo potensielt mange andre ting. Bra du er på ballen og korrigerer meg.
Woffel Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Bilen har CA ja, funket en stund etter jeg kjøpte bilen men sluttet å funke rundt oktober/november i fjor. Har vert noe vann i bagasjen pga takluka, men tørka det ut så fort jeg la merke til det. Vet ikke om cas relaterte moduler ligger i brønn i bagasjen så det kan ha tatt skade av det?
E.C. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Da har du litt av hvert som kan ha feil og vekke bilen. Hadde satt CA på 1. plass og ting i hjulbrønn på 2. plass på listen over mistenkte. CA har vel egen sikring du kan dra ut om jeg husker rett.
Woffel Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden Da skal det sjekkes ut! Takker for hjelpen så langt 😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå