bmwproblems Skrevet Mandag kl. 18:24 Skrevet Mandag kl. 18:24 Fikk høre fra verksted idag at det e en arm på innsugsmanifoilden va knækt.. e det mulig å lage quick fix til det skjøl eller e det også mulig å kjøre me den knækt😅 sikkert et domt spørsmål men frista bare ikke å kjøpe komplætt innsugsmanifoild
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 20:21 Skrevet Mandag kl. 20:21 (endret) Den styrer swilflaps. Ta av innsuget. Fjern swirlflaps og du kan kjøre uten den armen. Og siden den er knekt så sitter sikkert swirlflaps fast. Endret Mandag kl. 20:21 av Øyvind L. mr.pingu og bmwproblems reagerte på dette 2
NOBILITET Skrevet Mandag kl. 21:01 Skrevet Mandag kl. 21:01 @Øyvind L. har rett, den armen styrer swirlflaps. Hvis du fjerner swirlflaps kan du kjøre uten den armen, ellers finnes det swirlflap delete kits om du vil ha en mer permanent løsning og slippe potensielle problemer i fremtiden.
mr.pingu Skrevet i går, 06:27 Skrevet i går, 06:27 9 hours ago, NOBILITET said: @Øyvind L. har rett, den armen styrer swirlflaps. Hvis du fjerner swirlflaps kan du kjøre uten den armen, ellers finnes det swirlflap delete kits om du vil ha en mer permanent løsning og slippe potensielle problemer i fremtiden. Hva er annerledes med sånn kit enn bare fjerne de? armen er uansett ødelagt så hvilken potensielle problemer tenker du på?
NOBILITET Skrevet i går, 08:10 Skrevet i går, 08:10 1 hour ago, mr.pingu said: Hva er annerledes med sånn kit enn bare fjerne de? armen er uansett ødelagt så hvilken potensielle problemer tenker du på? Forskjellen er at et swirlflap delete kit kommer med plugger som tetter hullene etter swirlflapsene, slik at du unngår lekkasjer eller ubalanse i luftstrømmen. Hullene er kanskje ikke store, men de kan likevel påvirke luftblandingen og gi ujevn tomgang eller redusert ytelse. Noen merker kanskje ikke stor forskjell, men for å sikre at alt fungerer optimalt, velger mange å bruke et delete kit for å tette dem skikkelig. mr.pingu reagerte på dette 1
bmwproblems Skrevet i går, 17:01 Forfatter Skrevet i går, 17:01 20 timer siden, Øyvind L. skrev: Den styrer swilflaps. Ta av innsuget. Fjern swirlflaps og du kan kjøre uten den armen. Og siden den er knekt så sitter sikkert swirlflaps fast. Kan æ ta bare ta av innsuge uten videre? Må ikke æ gjøre nokka anna også da? Går det ann å kjøre me innsuge på mens armen e knækt? Har en mistanke om at æ har gjort det vældi længe når æ læs tilbake på gamle feilkoda
bmwproblems Skrevet i går, 17:10 Forfatter Skrevet i går, 17:10 Så æ kan bare ta av hele innsuge dær også? Som man ser på bildet. Men har tydeligvis hatt feilkode på det hær sia 155k å biln e gått 186 k nu😅 har ikke vist om det før et par uke sia å har ikke merka nokka rart me biln heller. Kan æ fortsette å kjøre til æ merke biln bynne å bli rar eller bør det fjærnes fortest mulig?
Øyvind L. Skrevet i går, 17:54 Skrevet i går, 17:54 Jeg hadde gjort den jobben så raskt som mulig. Innsuget er sikkert fult av sot så du bør handle inn et par flasker med feks Biltema Ovnsrens. Den er veldig effektiv og billig. Jeg gjorde den samme jobben for noen uker siden på min N57. Er litt jobb, men absolutt verdt å få det gjort. bmwproblems reagerte på dette 1
NOBILITET Skrevet i går, 18:35 Skrevet i går, 18:35 Ja du kan gjøre slik. Ta av innsuget og fjern swirlflaps, men det er viktig å gjøre det riktig: Demonter innsuget – Ta av innsuget og få tilgang til swirlflapsene. Fjern swirlflapsene – Ta ut selve flapsene og akslingen de sitter på. Tett hullene – Bruk et swirlflap delete kit med aluminiumsplugger for å forsegle hullene, så du unngår luftlekkasjer. Rens innsuget – Hvis det er mye sot og karbonoppbygging, kan det være lurt å rense innsugsmanifolden før du monterer alt tilbake. Sett sammen alt igjen – Monter innsuget tilbake og sjekk at alt er tett og på plass. Slett feilkoder – Hvis bilen har hatt feilkode lenge, kan det være lurt å nullstille dem og følge med på om noe dukker opp igjen. Siden bilen har hatt denne feilkoden lenge (fra 155k km til 186k km), er det sannsynlig at swirlflapsene har vært fastlåst en stund. Hvis du ikke har merket noe unormalt, kan du kjøre videre en stund, men for å unngå potensielle problemer som luftlekkasjer eller ubalansert luftblanding, er det best å få det fikset som nevnt så snart du har mulighet.
Øyvind L. Skrevet i går, 19:01 Skrevet i går, 19:01 Hvorfor skal han bruker penger på Swirlflap delete? Igjen poeng på N57! Man fjerner flaps også monterer man alt sammen som originalt igjen. 🤦
NOBILITET Skrevet i går, 19:07 Skrevet i går, 19:07 Hvis det er N57 motor, ja da kan man ofte bare fjerne swirlflaps uten å måtte tette hullene, siden designet er annerledes enn på eldre motorer som M47 og M57. Men hvis man først har innsugsmanifolden av, kan han da i tillegg sjekke for sotoppbygging og eventuelt rense samtidig.
Øyvind L. Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 14 timer siden, NOBILITET skrev: Hvis det er N57 motor, ja da kan man ofte bare fjerne swirlflaps uten å måtte tette hullene, siden designet er annerledes enn på eldre motorer som M47 og M57. Men hvis man først har innsugsmanifolden av, kan han da i tillegg sjekke for sotoppbygging og eventuelt rense samtidig. Les hva trådstarter skriver og se på bildene han legger ut istedenfor å være så opptatt av å gjenta svarene vi andre skriver. Hvis du da er så flink med BMW som du ønsker å fremstå som så hadde du sett at dette var snakk om en N57 motor. mr.pingu, bmwproblems, Reef89 og 1 annen reagerte på dette 4
NOBILITET Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 39 minutes ago, Øyvind L. said: Les hva trådstarter skriver og se på bildene han legger ut istedenfor å være så opptatt av å gjenta svarene vi andre skriver. Hvis du da er så flink med BMW som du ønsker å fremstå som så hadde du sett at dette var snakk om en N57 motor. Fulgte ikke godt nok med på underlaget han sendte, beklager. Går fort i dagene. Skal følge bedre med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå