Gå til innhold

e39 M5 vanskelig og få i gir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en kompressormatet E39 m5 med lettet svinghjul, forsterket trykkplate og sinter. Når pedal er trykt i gulvet så vil bilen fortsatt gå. holder den fint på brems ja, men slipper jeg bremsen så går den. Den har blitt sånn over tid.

Noen som har noen tips i hvilken ende jeg skal begynne?

Skrevet

Noen ganger ja, noen ganger er den litt bedre. Hvordan er prosedyren på lufting på disse?

Skrevet

okei. grunnen til spørsmålet var at dette har jeg testet. Virker bedre en stund før det blir ille igjen. Tenkte om det var noen spesiell måte for lufting iomed det ikke fungerte over tid. Men får vell prøve igjen 😊 

Skrevet

slave er helt ny. Hva er symptomer på defekt slave/master?😊 uansett takk for hjelp👍

Skrevet
4 timer siden, balj skrev:

slave er helt ny. Hva er symptomer på defekt slave/master?😊 uansett takk for hjelp👍

Har den alltid vært slik eller ble den slik etter at du byttet slave?

Skrevet
5 timer siden, Øyvind L. skrev:

Har den alltid vært slik eller ble den slik etter at du byttet slave?

Var slik før også.

Skrevet (endret)
56 minutter siden, balj skrev:

Var slik før også.

OK. Noen lette svinghjul så står det i "manualen" som følger med at man må forlenge armen på slaven pga det lette svinghjulet er litt tynnere enn det origianle.

Jeg fikk akkurat samme problemet når jeg satte på lette svinghjul på min S54. I esken til svinghjulet lå det en lapp hvor det sto at man måtte forlenge en armen. Endte med at jeg satte på originalt svinghjul igjen heller. :)

Endret av Øyvind L.
Skrevet
55 minutter siden, Øyvind L. skrev:

OK. Noen lette svinghjul så står det i "manualen" som følger med at man må forlenge armen på slaven pga det lette svinghjulet er litt tynnere enn det origianle.

Jeg fikk akkurat samme problemet når jeg satte på lette svinghjul på min S54. I esken til svinghjulet lå det en lapp hvor det sto at man måtte forlenge en armen. Endte med at jeg satte på originalt svinghjul igjen heller. :)

Hadde en misstanke om det. Nå har jeg kjøpt bilen sånn så usikker på hvilke produkter som er brukt. Har alltid syntes pedalen er "rar". begynner liksom og ta fra første mm ut fra golv(vanskelig og forklare). Du husker ikke tilfeldigvis hvor mange mm det er snakk om?😊

Skrevet
11 minutter siden, balj skrev:

Hadde en misstanke om det. Nå har jeg kjøpt bilen sånn så usikker på hvilke produkter som er brukt. Har alltid syntes pedalen er "rar". begynner liksom og ta fra første mm ut fra golv(vanskelig og forklare). Du husker ikke tilfeldigvis hvor mange mm det er snakk om?😊

Jeg gadd ikke tilpasse slaven siden jeg ikke så noe særlig nytte av det lette svinghjulet. Ble bare masse støy og vibrasjoner så derfor satte jeg på originalt dobbelt masse svinghjul igjen. Mye mer behagelig å kjøre med det originale. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...