Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei bimmers! 

Jeg funderer på overgangen til G-series etterhvert, mulig en G30 530e eller ren diesel forhåpentligvis. I den anledning har jeg noen helt fantastisk fine 21´hjul som jeg skulle hatt på, men med 5x120 boltsirkel. De nye G-series er 5x112. Noen her med erfaring på adaptere fra 5x112 til 5x120 for å få dem til å sitte på nye G-series? Eventuelt noen anbefaleringer med link til dem rette spacere/adaptere? Jeg har per i dag en F11 520d fra 2012. 

Fortsatt fin kveld! 

ljhnl.jpg

Skrevet

Jeg har brukt adapterspacere som gikk fra 72,6mm til 74,1mm i E39/E60-tiden, og det fungerte helt fint. Kan ikke se for meg at dette skulle by på noen problemer på en F/G-serie. :) 

• Saltkjelen changed the title to Spacere/overgangsadaptere F til G-serie - Erfaringer?
Skrevet

Ulempen må være at det er kun aktuelt med skrudde spacere (av åpenbare årsaker), noe som vanligvis betyr at disse vil være minst 15 mm tjukke, per side. Så litt avhengig av innpresset på nåværende hjul kan det potensielt bli vanskelig, så du bør regne litt på det. Har du hjul som er ganske flush med hjulbuen med ET nærmere 20-25 vil du havne på ET 5-10 med en 15 mm spacer og da er det ikke umulig at det vil ta borti hjulbue/innerskjerm.

Også må/bør man av med hjulet for å etterstramme skrudde spacere etter montering, som blir et ekstra steg om man kjører ett felgsett med og ett uten spacer. Brukt riktig og hvis alt passer så skal ikke det være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...