K3nneth Skrevet Mars 24 Skrevet Mars 24 Har en bmw e46 318i som nettopp begynnte å fjuske som bare de. også smeller de ifra Motoren i og bak ifra potten når jeg kjører, de er også en slags sperre på turtallet som sperrer den når den kommer til 4000rpm, den høres akkuratt ut som en gammel boble i starten når jeg begynner å kjøre med den, alt dette skjer kun når bilen er kald. når den blir varm så sviver den helt fint akkuratt som den skal uten om turtallet som forsatt blir sperret på 4000rpm er det noen som vet va probleme kan vere eller har vert borti noe lignende??
LP760 Skrevet Mars 24 Skrevet Mars 24 Kan være mye rart dette her da. Men som alt annet, om det ikke er tydelig hva som er galt. Så må du nesten starte med å ta en diagnose. Sperrer på 4k rpm, høres nesten ut som nødmodus. K3nneth reagerte på dette 1
opeth84 Skrevet April 18 Skrevet April 18 Merker du at bilen går mye tregere enn før problemet dukket opp? At du må gi mye mer gass for å oppnå samme effekt som før? Slik var det med min E34, og den hadde gått i nødmodus. Anbefaler som nevnt over, å ta en diagnose. Det er det letteste og ofte billigste før man bytter ut deler i håp om at feil blir borte. Oppdater oss gjerne når du vet hvor feilen ligger- alltid kjekt å ha løsning på problemet til andre her inne Ønsker deg samtidig en riktig fin påske og håper problemet er lett å fikse K3nneth reagerte på dette 1
K3nneth Skrevet Søndag kl. 22:23 Forfatter Skrevet Søndag kl. 22:23 (endret) On 4/18/2025 at 7:13 PM, opeth84 said: Merker du at bilen går mye tregere enn før problemet dukket opp? At du må gi mye mer gass for å oppnå samme effekt som før? Slik var det med min E34, og den hadde gått i nødmodus. Anbefaler som nevnt over, å ta en diagnose. Det er det letteste og ofte billigste før man bytter ut deler i håp om at feil blir borte. Oppdater oss gjerne når du vet hvor feilen ligger- alltid kjekt å ha løsning på problemet til andre her inne Ønsker deg samtidig en riktig fin påske og håper problemet er lett å fikse Hei ja de er akkuratt som om all effekt av bilen er halvert, jeg hadde montert på ett sportsluftfilter, jeg bytta de ut med orginal filtere å den stoppet å fjuske en god del nå er de bare litt av å til sjedent men har forsatt den sperren. men hvordan får man en bil ut av nødmodus er det sånn at nær jeg får de som ikke fynker til å fynka at den går ut av nødmodus av seg selv eller må jeg ta den manuelt ut med en slags pc? men har hatt feilkode på luftmengdemåleren men de har jeg hatt lenge før jeg fikk dette probleme vet du om de kan ha noe med den å gjøre? Endret Søndag kl. 22:25 av K3nneth
opeth84 Skrevet Mandag kl. 00:29 Skrevet Mandag kl. 00:29 1 time siden, K3nneth skrev: Hei ja de er akkuratt som om all effekt av bilen er halvert, jeg hadde montert på ett sportsluftfilter, jeg bytta de ut med orginal filtere å den stoppet å fjuske en god del nå er de bare litt av å til sjedent men har forsatt den sperren. men hvordan får man en bil ut av nødmodus er det sånn at nær jeg får de som ikke fynker til å fynka at den går ut av nødmodus av seg selv eller må jeg ta den manuelt ut med en slags pc? men har hatt feilkode på luftmengdemåleren men de har jeg hatt lenge før jeg fikk dette probleme vet du om de kan ha noe med den å gjøre? Det er nok endel flere innpå her som har bedre peiling enn meg. Men kan jo forsøke å komme med litt hjelp her. Tror nok det ligger inne feilkode som man må inn og slette. Din modell er nok nyere enn min E34, hvor man måtte gjøre en "stomp test" for å lese av feilkoder ved å telle antall blink i displayet. Din modell har OBD2 kontakt som kobles til for å lese av feilkoder og fjerne feil. Ofte er denne lokalisert på undersiden av dashbordet. Se link som jeg har lagt ved under her Om du ikke har fikset problemet med luftmengdemåleren, tenker jeg dette kan gjøre at bil slår inn nødmodusen igjen, for å forhindre at ikke noe skal bli ødelagt. Her er link til hvor du kan få lese av feilkoder til din bil, i tilfelle du vil gjøre dette selv:
K3nneth Skrevet Mandag kl. 10:24 Forfatter Skrevet Mandag kl. 10:24 9 hours ago, opeth84 said: Det er nok endel flere innpå her som har bedre peiling enn meg. Men kan jo forsøke å komme med litt hjelp her. Tror nok det ligger inne feilkode som man må inn og slette. Din modell er nok nyere enn min E34, hvor man måtte gjøre en "stomp test" for å lese av feilkoder ved å telle antall blink i displayet. Din modell har OBD2 kontakt som kobles til for å lese av feilkoder og fjerne feil. Ofte er denne lokalisert på undersiden av dashbordet. Se link som jeg har lagt ved under her Om du ikke har fikset problemet med luftmengdemåleren, tenker jeg dette kan gjøre at bil slår inn nødmodusen igjen, for å forhindre at ikke noe skal bli ødelagt. Her er link til hvor du kan få lese av feilkoder til din bil, i tilfelle du vil gjøre dette selv: Takk for vidioen skal koble til en obd i løpe av denne uken men har bestilt luftmengdemåleren så skal prøve å bytte ut den å se om problemet løser seg opeth84 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå