Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Ingvaldsen skrev:

registerhavari og cp4 havari, førstnevnte kan fikses i tide eller preventivt og sistnevnte skjer når som helst og er veldig dyrt.  

Ok, takk for info 👍

Skrevet (endret)

Hvis jeg husker rett for disse N47 motorene, så blir kjedet blir slakt over tid, og kjedestrammeren har en svakhet. Dette kan medføre havari hvis ikke utbedret.

Endret av sanders54
Skrevet
7 timer siden, Thore Arild skrev:

Det skal vel være registerkjede på denne motoren, blir det havari med registerkjede?

På youtube finner du 1001 snutter om emnet N47 (og forsåvidt N57) timing chain steuerkette osv.

Motorer som har fått hyppige oljeskift isteden for BMW's longlife intervaller mesteparten av livet holder kanskje litt lengre.

Som kjent er registerkjedet bak på motoren, istedenfor det mere normale foran. Sånn at bytte blir straks mere utfordrende/dyrt. Men mye billigere enn om kjedet ryker da.

Plastdeler fra kjedeguidene kan også samle seg i oljesilen og etterhvert redusere oljetrykket. Noe som gjerne går ut over veiv/rådelagre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...