Gå til innhold

Feilsøking 2013 N47 BMW 525d xDrive - Startproblemer som kommer og går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min mor har hatt noen sporadiske tilfeller der bilen ikke starter.
Den kinner, og starteren går, men bilen starter ikke. Før den plutselig kan starte igjen. Det ble tatt diagnose hos et lokalt verksted, og dette var det hun fikk derifra:

2025-04-04-10-38-10.jpg

Før vi fikk tilbakemelding på diagnose, så mistenkte vi batteriet, da dette aldri hadde vært skiftet før, så det er nå nytt batteri på plass.

Likevel har det hendt en gang til etter batteribytte, og da kom det opp feilmelding i iDrive om:
"Drivlinje - Kjør forsiktig. Full drivkraft ikke tilgjengelig. La din servicepartner utføre en kontroll"

Har ikke lest av feilkoder etter den siste meldingen kom i iDrive, men det skal jeg selvsagt gjøre.

Tenkte bare å høre om det er noen som har hatt lignende symptomer med denne type bil/motor, og som kanskje kan peke meg i riktig retning?
Er dette typisk med dårlig jording? Ville kanskje tro at bilen heller ikke ville kinnet om jordingen var dårlig?

Kan dette være CP4 pumpehavari?

Skrevet

Syns det var litt skummelt like symptomer som beskrevet i denne tråden:

Skrevet

Du har vesentlig flere elektriske feilkoder enn bare camshaft sensor feil og low pressure på rail. 
Ut fra feilkodene virker du heller elektrisk problem enn nødvendigvis pumpe havari men kan ikke utelukke det bare fra disse feilkoder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...