theblackpearl Skrevet Fredag kl. 22:02 Skrevet Fredag kl. 22:02 Noen som har vert borti denne koden på sin E6x, E9x eller E8x? PDC (Park distance control): Error code: E204 PDC: K-CAN-Low wire fault, Fault currently present Så jeg plutslig hadde masse K-Can line feilmeldinger på INPA. I tilleg til feilmeldinger på mye annet elektrisk, som comfort accsesen, klima, startmotor osv osv.. (men det virker da) Men batteriet mitt begynner og bli dårlig, det målte 12.1v med tenninga på. Det gikk strøm ut til alle sensorene mine fremme og bak. Men PDC virker ikke, og får feil meldingen på skjermen PDC Failure. Kan dette skyldes batteriet mitt?
Otis Skrevet Fredag kl. 22:11 Skrevet Fredag kl. 22:11 Normalt sett så er det ikke et problem med k-can feil. Fordi den har 2 "kanaler" å kommunisere på. Både høy og lav. Men typisk problem på feks e61 er fukt i bagasjerommet til tilhenger modulen eller annet. Du kan forsøke å koble av kcan på en og en modul, som melder om feil, og se om feilen forsvinner. mr.pingu reagerte på dette 1
theblackpearl Skrevet Fredag kl. 22:40 Forfatter Skrevet Fredag kl. 22:40 Ja jeg leste om fukt problem på E61, jeg har en E81 da, men modulen ligger bak ved hjulbrønnen på førersiden. Pakningen bak ser fin ut, og kunne ikke se/kjenne noe antydning til fukt der akkuratt nå da, men om det har vert fuktig der tidligere vet jeg ikke. Jeg kan prøve det i morgen ja og se!
Otis Skrevet Fredag kl. 23:02 Skrevet Fredag kl. 23:02 Om der ikke er ledningsbrudd så vil den rette modulen du kobler av, fikse problemet. theblackpearl reagerte på dette 1
theblackpearl Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Problem løst. Det var batteriet. Tok og kobla på eit friskt batteri da forsvant det og PDC funka som normalt. Kobla tilbake mitt batteri, da kom feilmelding opp igjen. For det det svar strøm ut til alle sensorene før jeg bytta batteri, men litt lav volt, så da antok eg at detta var en batteri feil.
mr.pingu Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden On 4/19/2025 at 12:11 AM, Otis said: Normalt sett så er det ikke et problem med k-can feil. Fordi den har 2 "kanaler" å kommunisere på. Både høy og lav. Hvis du «mister» en kanal slutter vel hele kommunikasjonen?
Otis Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg opplever ikke det nei. Har sett ganske mange med kcan feil og ting fungerer flott. mr.pingu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå