Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med e28n min som jeg ikke klarer å finne ut av. Startet med at jeg tok den ut av lagring, og da bytta jeg fordeler, rotor, svenghjulssensora, coil, bensinfilter, bensintrykksregulator pågrunn av fjusk. Fant ut av at fordeler og rotor var fra 84 og har sett bedre dager, etter at den ble bytta så virket den som den skulle😄 Prøvekjørte og alt virket normalt, kjørte i ca 5km så døde den plutselig ut. Startet men stoppet med en gang når jeg kinnet. Prøvde å bytte ecu, å da var alt normalt igjen. Ut på prøvekjøring så virket alt som det skulle til jeg passerte 5km, å da døde den ut igjen😆 Den starter på kinning, men stopper med en gang. Har prøvd å bytte til nye svinghjulsensorer men ingen forskjell. Syns ikke det tikker i dyser når jeg kinner, noe som er veldig rart da den starter til.

Bilen det gjelder er en 85mod M535i

Noen kloke hoder som kan fortelle meg hva som er problemet?😂

Skrevet

Det høres jo ut som feil på en av veivsensorene. Den tenner antagelig på bensinen den får fra kaldstartdysen men så får den ikke noe signal om at motoren starter også åpner ikke dysene. Du er sikker på at du ikke har byttet om kontaktene?  Ellers er det mulig og Ohme de for og finne ut om en en ødelagt.

Noe annet. Har du kjørecomputer? I tilfelle har du en startsperre med kode på den. Det er jo en mulighet for en feil her også.

Skrevet

Uoriginale sensorer? At den stopper etter 5km kan tolkes som kontaktfeil pga utvidelse pga varme, enten internt i sensor eller i kontakter du har hatt av. 

Skrevet

Det sitter også et rele som gir strøm til hjernen som kan feile. Usikker på hvor det sitter på E28 men på e23 sitter det på torpedoveggen på høyre side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...