Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever at oljetrykket på motor er fint ved oppstart. Oljetrykket ligger stabilt etter oppstart frem til motor får roet seg ned og turtallet ligger på ca 900 rpm (det er ikke mulig å tune tomgangen lavere)

Etter hvert som motor får driftstemp synker oljetrykket. I videoen så har motor stått og gått i ca 2 min. Da begynner oljelampa å blinke rødt. Da skrur jeg av motoren. 

Vi måtte modifisere oljepumpa fra M52 motoren pick up røret fra M54 motoren var fra x5 og ble for langt. Måtte slipe ned 3 mm gods fra anleggsflaten på pumpa for å få den til å sitte flush med godset på blokka. Det synes jeg vi klarte bra. 
Eller gjorde vi det? 
Er modifiseringa av oljepumpa synderen her?

Skrevet (endret)

har motoren underspyling av stempler og mottrykksventil som skal stenge på lavt trykk ? den lille o-ringen nederst på oljefilter kopp kan vell også sabotere ? 

Endret av Ingvaldsen
Skrevet (endret)

Er ikke underspyling standard på b30 da? Veldig rart om dette ikke er standard. Standard på b28tü.

edit: alle 84 mm motorer har underspyling

Er S50 oljefilter. Men den den lille o-ringen nederst på bolten er helt ny

Endret av Slavearbeider'n
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Er ikke underspyling standard på b30 da? Veldig rart om dette ikke er standard. Standard på b28tü.

Er S50 oljefilter. Men den den lille o-ringen nederst på bolten er helt ny

på m67 så har du motrykksventil av plast i oljefilterhus som går i oppløsning over tid, som gjør at den kjører konstant underspyling så den ikke opprett holder trykket den skal. da var det helt like symptomer.

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
1 time siden, Slavearbeider'n skrev:

Denne du tenker på da

IMG_9547.thumb.jpeg.6c724f995107e9b81d889ed2535d9fad.jpeg

nei denne er for å hindre at olje renner tilbake i panna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...