Bowiitz Skrevet Mandag kl. 20:55 Skrevet Mandag kl. 20:55 Hei godtfolk! Har en 2016 F30 med 158xxx km på telleren. Tok en titt på understellet, og ser at der er en del påbegynt rust. Ser ikke ut som noe grov rust, bare overflate (jeg er ingen ekspert, så mulig jeg tar feil her). Jeg vurderer å få bilen understellsbehandlet for å bremse ned litt på rusten. Så det jeg lurer på er hvilken type behandling dere ville anbefalt på denne ut fra videoen? Tectyl, lanolin eller noe annet? 🙂 20250427_185858.mp4
*MrB* Skrevet Mandag kl. 21:37 Skrevet Mandag kl. 21:37 (endret) Ser ut som en kandidat for lanolin. Anbefaler i såfall woolwax. Seigere enn andre lanolinprodukter, men kryper fortsatt godt. Det er dessuten luktfritt. Skal du bruke andre produkter på denne må det først blåses eller syrevaskes. Blir derfor betraktelig dyrere. 10-15k. Kanskje mer. Lanolin kan du få til rundt 5k, og det nøytraliserer overflaterust veldig bra. Det verste du kan gjøre her er ingenting. Endret Tirsdag kl. 05:42 av *MrB* fupsaker, BMWE39turbo og Bowiitz reagerte på dette 3
Bowiitz Skrevet Mandag kl. 21:50 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:50 10 minutter siden, *MrB* skrev: Ser ut som en kandidat for lanolin. Anbefaler i såfall woolwax. Seigere enn andre lanolinprodukter, men keyper fortsatt godt. Det er dessuten luktfritt. Skal du bruke andre produkter på denne må det først blåses eller syrevaskes. Blir derfor betraktelig dyrere. 10-15k. Kanskje mer. Lanolin kan du få til rundt 5k, og det nøytraliserer overflsterust veldig bra. Det verste du kan gjøre her er ingenting. Takk for tips! Har aldri fått noen av mine biler understellsbehandlet tidligere så har ikke så god erfaring her. Mye forskjellige svar man finner når man prøver å google seg frem også. 😅 Vil du si denne ser særlig ille ut? Har gått på sørlandet før jeg hentet den til Nord-Norge nå nylig, så er vel kanskje noe slikt man kan forvente mtp hvor mye de salter veiene der?
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 05:52 Skrevet Tirsdag kl. 05:52 Jeg har ikke sett enormt mange biler under jeg heller, men til å være en 2016 modell føler jeg den er litt verre enn forventet. At det begynner å ruste tidlig på braketter og pulverlakkerte deler er vanlig. Selve karosseri pleier imidlertid å holde bedre, og får det gjerne først langs kanaler og bakerst. Jeg tok min 14 modell F10 i fjor, og den var 99% ren under etter inspeksjon/fjerning av deksler. Gått i Stavanger siden den var ny. Den var overraskende bra da. Bowiitz reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå