Aski39 Skrevet Mandag kl. 17:32 Skrevet Mandag kl. 17:32 Sliter med lys permanent lys i speedometer og i midt konsoll er også ingen tein for blink lys eller lang lys i speedometer. Har prøvt å bytte lysmodul. Motor lampa går heller ikke på når eg skrur på tenninga. Er bare helt svart
Aski39 Skrevet Mandag kl. 20:49 Forfatter Skrevet Mandag kl. 20:49 Noen tips?? Vet ikke hva meir eg kan gjer?
Otis Skrevet Tirsdag kl. 06:40 Skrevet Tirsdag kl. 06:40 Det er kanskje feil på kombi/instrumentpanelet (ike).
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 06:56 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 06:56 Har byttet mellom 3 stykk ingen forsjell
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 07:07 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 07:07 Har noen koblingsjema eller veit hvordan midtkonsoll og speedometer får lys. Er det relé? Lyser selv om eg kobler ut hele lys modulen? Takk for svar Otis!
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 08:02 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 08:02 Er en 2000mod. Tror du det er k bussen som tuller?
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 09:09 Skrevet Tirsdag kl. 09:09 Kan ikke kvalitetssikre opphavet her, men du kan jo kanskje kikke litt på denne som en start: https://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=442851&d=1401378544 Lysmodulen sender vel kun signal til cluster. Hvor denne (og midtkonsoll) får strøm fra (utover fra tenningslås) vet jeg dessverre ikke. Ville trodd det hang sammen med interiørbelysning på et vis, som ser ut til å være styrt av grunnmodul, og ikke lysmodul. Det ligger et strømbryterrele i delelisten sammen med grunnmodul og lysmodul, men nøyaktig hva dette gjør vet jeg heller ikke. Muligens noe ifm at bilen går i dvalemodus(?) Jeg vil skynde meg å legge til at jeg er på tynn is, og dette er ren synsing.
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 09:19 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:19 Takk for svar MrB Lyset inni i bilen virker normalt selv om det andre står på? Går også en alarm når eg kobler av batteriet? Er noe spesielt dette elektriske på bilen. Det meste skjedde etter eg sveiste kanaler. Kobla av bare minus Polen på batteriet😅🥲
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 09:58 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:58 (endret) BMW e39 530d m57 2000 mod preface. har bare to koblinger bak på speedometer hva mener du med stort eller lite instrument? Endret Tirsdag kl. 09:59 av Aski39
*MrB* Skrevet Tirsdag kl. 10:11 Skrevet Tirsdag kl. 10:11 Du har vel en av disse to? Tipper den øverste?
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 10:16 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 10:16 Har det nederste. Originalt. Menger satt i fra 97 mod nå da tror eg det er det overste
Otis Skrevet Tirsdag kl. 12:10 Skrevet Tirsdag kl. 12:10 Det er ingen annen felles nevner på de feilene du har enn at det er noe muffens med bus. Kan du forsøke å koble av de 2 ledningene som tilhører bus da? Forsvinner lys problemet da? Jeg finner ikke ledningsdiagram for motorlampe.
Aski39 Skrevet Tirsdag kl. 12:19 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 12:19 Hvor ligger dei to ledningene til busen? Bak hanske rommet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå