Binkajones Skrevet Mai 25 Skrevet Mai 25 (endret) Hei jeg sliter litt og trenger litt experise. Jeg har en 530e 2017 modell. Etter sist storservice har bilen min begynt å jage/ fuske ved kjøring rundt 2000rpm - 3500rpm også periodisk. På tomgang går motoren egentlig ganske fint men, periodisk så får den noe som føles som rykninger. Har tatt diagnose men kommer ikke opp noen feil. Er litt rådvill. Håper det er noen her som kan hjelpe med gode råd 🙂 Endret Mai 25 av Binkajones Skrivefeil
*MrB* Skrevet Mai 26 Skrevet Mai 26 Har du lest ut koder eller har du målt livedata? Sjekk banale ting først. Som at belg/rør fra luftfilterboksen sitter som den skal og er uskadet. Den har nok vært helt eller delvis av ved storservice. Ellers kan det jo være greit å snakke med verkstedet om feilen oppsto når du hentet bilen fra service. Var det hos BMW? Binkajones reagerte på dette 1
Binkajones Skrevet Mai 27 Forfatter Skrevet Mai 27 På 26.5.2025 den 8.43, *MrB* skrev: Har du lest ut koder eller har du målt livedata? Sjekk banale ting først. Som at belg/rør fra luftfilterboksen sitter som den skal og er uskadet. Den har nok vært helt eller delvis av ved storservice. Ellers kan det jo være greit å snakke med verkstedet om feilen oppsto når du hentet bilen fra service. Var det hos BMW? Ja tok servicen hos bavaria i oslo. Har en kamerat med samme bil. han sliter med det samme etter servicen. Prøvde å koble ut luftmengdemåleren for å se om bilen oppfører seg noe anderledes. men det gjorde den ikke. Men skal sjekke opp det du anbefalte. Tusen Takk
Makky123 Skrevet Mai 27 Skrevet Mai 27 Ettersom dere begge opplever det etter service, så ville jeg kontaktet Bavaria og hørt der også. Binkajones reagerte på dette 1
linnikrieg Skrevet Mai 27 Skrevet Mai 27 Tipper at det er noe som ikke er tett. Var en periode der biler kom inn igjen til oss etter service, fordi o-ringen på oljefilterhuset ble klipt når det ble skrudd inn. Lite som skal til for at sånt skjer, men derfor det er viktig å gå over arbeidet i etterkant. Mulig det har gått litt fort i svingene der, så det lureste er jo at dere begge ringer inn, i så fall Binkajones, Makky123 og uglefossen reagerte på dette 3
Binkajones Skrevet Mai 27 Forfatter Skrevet Mai 27 2 timer siden, Makky123 skrev: Ettersom dere begge opplever det etter service, så ville jeg kontaktet Bavaria og hørt der også. Ja. Må nesten gjøre det. Bare syntes det var veldig rart
Binkajones Skrevet Mai 27 Forfatter Skrevet Mai 27 2 timer siden, linnikrieg skrev: Tipper at det er noe som ikke er tett. Var en periode der biler kom inn igjen til oss etter service, fordi o-ringen på oljefilterhuset ble klipt når det ble skrudd inn. Lite som skal til for at sånt skjer, men derfor det er viktig å gå over arbeidet i etterkant. Mulig det har gått litt fort i svingene der, så det lureste er jo at dere begge ringer inn, i så fall Skal få det skjekket opp. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå