Gnasse Skrevet Tirsdag kl. 13:30 Skrevet Tirsdag kl. 13:30 Hei, jeg har en 2004 BMW 320D e46, 6 trinn manuell med motorras el turbo? Ligger jeg an til et motorbytte gi beskjed om du har en god maskin til hyggelig pris.l Eller der bare turboen min som har tatt kvelden? Ryker noe jæv...,ut exosen, "kakler" nedi der, kan minne om rådelagerlyd? Brenner raskt opp motorolja, nix drag i maskinen. Ingen varsellamper lyser. Holder fint på kjølevæske, ikke kjørt med for lite olje. Tips og råd? Motorkode M47-TUD20 Bergen. BFO.
RemyNG Skrevet Tirsdag kl. 14:02 Skrevet Tirsdag kl. 14:02 Start med å sjekke skovlene på turboen om den er løs. Bruker den mye olje så er den nok dø Gnasse reagerte på dette 1
Gnasse Skrevet Tirsdag kl. 19:18 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 19:18 5 timer siden, RemyNG skrev: Start med å sjekke skovlene på turboen om den er løs. Bruker den mye olje så er den nok dø Tviler ikke på at turboen er død, men lurer på om det er mere med disse symptomene..
dopus Skrevet Onsdag kl. 14:20 Skrevet Onsdag kl. 14:20 (endret) Da turboen på min gamle Saab 9-5 tok kvelden var det nesten som dirty triks i flåklypa. røykla sikkert 50m med vei hver gang jeg var bort på gassen, da jeg haltet meg hjem. Brukte så mye olje at jeg måtte få en kompis til å handle inn en kanne, slik at jeg klarte å komme meg hjem . hvis du får skrudd av slange/rør på trykksiden som går til intercooler så kjenner du fort om det er mye slark i spindelen på turboen, den skal ikke bevege seg opp/ned eller side til side. en liten aning inn ut slark mellom eksosdel og luftdel er normalt. Motoren kan kakle om oljen forsvinner ut turboen, pga manglende oljenivå på motor. peil oljen og fyll på en skvett og se om lyden fra motor forvinner...da har du mest sannsynlig gåen turbo. Endret Onsdag kl. 14:22 av dopus Gnasse reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå