christivn Skrevet Mai 30 Skrevet Mai 30 Holder på å skal bytte lykteglass på den ene lykten.. Er det bare limet som må varmes opp får å få løst glasset? Takk!
Alpejohn Skrevet Mai 30 Skrevet Mai 30 (endret) Det er en veldig stor fordel å ha de verktøya han bruker, de kan skjære under kanten og på innsida av glasset, og det får du ikke til med kniv. De to siste gangene jeg har gjort dette (limte E39 lykter og E87 lykter) så har jeg brukt multikutter å skjært av glasset nesten helt inn til kanten på selve lyktehuset. Deretter har jeg kuttet opp det som står igjen nedi sporet slik det blir mindre deler og så har jeg skjært fra begge sider. Det er en skikkelig dritjobb men må bare gi seg tid. Jeg prøvde litt med varme, men syntes ikke det hadde noe særlig effekt. Men skal du kutte, bruk multikutter, da har du kuttet rundt lykta på under 2 minutter. Dremel går alt for sakte og plasten smelter på bladet og delene smelter sammen. Ikke rør chrome overflatene, det kan være veldig lett å ødelegge de, selv bare med å ta på det. Prøve å vaske dem er ikke anbefalt. Lykke til! Endret Mai 30 av Alpejohn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå