Skm3 Skrevet Juni 1 Skrevet Juni 1 Bmw f11 520d N47 2012 mod. bil/motor begynte å lage en «ulelyd» på høyre side av bil fremme i motorrom. Hørtes ut som det kunne være frieksos av noe slag, da den uler i takt med gangen på motor, alså mer gass så uler det mer, mindre gass mindre uling. På tomgang er lyden helt borte. Står bilen still på tomgang og jeg gir gass så er det også stille. Skjer kun når bilen kjøres. feilsøkte litt og fant ingen eksoslekasjer eller lignende. Sjekket derfor turbo, denne var gåend. (Om det var helt tilfeldig vet jeg ikke) Byttet turbo, men ulelyden er der fremdeles. Er der noe som på kodes/kalibreres ved ny turbo montert eller bare plug n play? Evt hva kan være årsak til denne «ulelyden»?
linnikrieg Skrevet Juni 1 Skrevet Juni 1 Lyder har en tendens til å vandre veldig. Siden du har byttet turbo ville jeg sjekket diff, siden de også har en tendens til å få det man kan kalle en "ulelyd". Skm3 reagerte på dette 1
Skm3 Skrevet Juni 1 Forfatter Skrevet Juni 1 31 minutter siden, linnikrieg skrev: Lyder har en tendens til å vandre veldig. Siden du har byttet turbo ville jeg sjekket diff, siden de også har en tendens til å få det man kan kalle en "ulelyd". Lyden er værtfall ikke motor relatert, satt bilen i nøytral å trilla ned en god bakke og da kommer lyden uansett. så mulig som du sier, diff. kan vell være hjullager eller lager på mellomakslingen også🤷♂️
sondre Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 (endret) Hvis du drar litt i håndbrekket når lyden er der (i fart) og om den da endres eller forsvinner ville jeg sjekket bremskoene til parkeringsbremsen, kan være at de subber. Er ikke lett å høre hvor lyder kommer fra, om du ikke har sittet på "alle" plasser i bilen mens lyden er der. Endret Juni 2 av sondre Skriveleif
*MrB* Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 Ulelyd er jo typisk diff-lyd da, og slik du beskriver det så kommer lyden fra drivverk eller hjul. Men litt vanskelig å anslå uten noe lydklipp. Har du xDrive? Da sitter det en diff foran også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå