Gå til innhold

BMW E92 2008 mod der airbag og setebeltevarsellampen på passasjersiden lyser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en BMW E92 2008 mod der airbag og setebeltevarsellampen på passasjersiden lyser. Dette er det siste som må fikses før bilen kan godkjennes på EU-kontrollen.

Feilen oppstår gjerne når det legges vekt på passasjersete da slår varsellampene seg på, og de forsvinner ikke før bilen slås helt av og på igjen. Jeg har sjekket kontaktene under setet, og alt virker i orden ved første øyekast.

Vet at man kan bruke emulator eller eventuelt kode ut feilen men har ikke tid til å vente på deler siden EU-kontrollen er om én uke.

Er det noen som har tips til en rask løsning? Har hørt noen kobler på motstand, eventuelt erfaring med å kode dette bort midlertidig?

Skrevet

Den raskeste løsningen er vel en motstand på 2.2 kohm, mener jeg. 

Tror ikke man kan kode dette bort så enkelt. 

Skrevet
Akkurat nå, Otis skrev:

Har sett på disse https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/elektronikk/motstander/playknowlogy-motstandssortiment-1460-pk.-p90435?srsltid=AfmBOoqCZcQIM8Z_s1_r_4wd0ZcHHlXQgkgb3Ii95eQe_EB2hg4NrBNMs5E Men det gjelder vell bare airbag og ikke setebelte. Kan være jeg er helt på jorde.

Skrevet
45 minutes ago, Otis said:

Det er vel Ohm og ikke kOhm i så fall. Sensormatte for vekt er nok mer kompleks enn kun motstand. Enkleste midlertidige løsningen er å stappe inn et annet sete, mulig det passer fra e90/e91, da bør det ikke være så vanskelig å oppdrive.

Angående at man "ikke kan vente på deler" så er det jo noe man har tråkket i selv. Det er jo ikke sånn at de trekker lodd for når bil skal på EU. Blir vanskelig å fikse ting uten deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...