Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal kjøpe en E61 520d fra 07', der jeg planlegger og bytte en del av det kosmetiske som f.eks nye lister, M-girkule, M- frontleppe osv. men en annen ting jeg ønsker er og oppgradere fra den "billig" følende nøkkelen fra E serien til den litt stiligere nøkkelen som følger med Fxx og nyere modeller. (bilde legges ved) jeg ønsker også å endre fra semi keyless til fult keyless tenning. vet ikke om det er mulig, men tenkte det kunne vere vert det og lufte tanken her i tilfelle noen har erfaringer rundt det eller lignende.

Bilde_2025-08-18_203928852.png

Skrevet

Hva er semi-keyless? Tenker du på comfort-access (CA) der du berører håndtaket på bilen for å åpne og låse?

Full keyless tror jeg du skal slite med, har du funnet noen andre på nett som har gjort det på E6x? 
Når det gjelder keyfob så er muligens den beste muligheten å kjøpe et tomt skall (evt. uoriginal) fra nyere modell og se om du greier å putte over innmaten fra din nøkkel på noe måte. Rekkefølgen på knappene er nå lik, så den delen bør funke, men da passer jo ikke den i tenningslåsen hos deg. Da må du lage noe opplegg der.

Ingenting er umulig, men det vil kreve en del kompetanse å dra av noe sånt. Jeg hadde trolig ikke lagt ut på et slikt prosjekt selv, men det er jo spennende når andre prøver å få til noe slikt :) 

Skrevet (endret)
59 minutter siden, E.C. skrev:

Hva er semi-keyless? Tenker du på comfort-access (CA) der du berører håndtaket på bilen for å åpne og låse?

Full keyless tror jeg du skal slite med, har du funnet noen andre på nett som har gjort det på E6x? 
Når det gjelder keyfob så er muligens den beste muligheten å kjøpe et tomt skall (evt. uoriginal) fra nyere modell og se om du greier å putte over innmaten fra din nøkkel på noe måte. Rekkefølgen på knappene er nå lik, så den delen bør funke, men da passer jo ikke den i tenningslåsen hos deg. Da må du lage noe opplegg der.

Ingenting er umulig, men det vil kreve en del kompetanse å dra av noe sånt. Jeg hadde trolig ikke lagt ut på et slikt prosjekt selv, men det er jo spennende når andre prøver å få til noe slikt :) 

kan være at jeg bare har brukt termet "semi keyless" og "keyless" helt feil, men jeg mener hvertfall at man må sette keyfob i tenning for å starte bilen osv. har ikke funnet noen som har gjort lignende på e6x, e9x eller lignende enda så leter litt i blinde. for all del kan det være umulig. men syns fxx-Keyfob'n ser mye bedre ut. men får ikke startet bilen med mindre man gjør bilen "keyless" som her vil si at jeg ikke trenger å sette nøkkelen i tenninga.

Endret av jon89
Skrevet

E60 har hatt vrinøkkel fram til 09/2005, startknapp blir ofte referert til som enten startknapp, push to start eller start/stop. Helt nøkkelfritt (keyless go), der man kan med nøkkel i lomma både åpne og starte bilen er litt vanskelig å få til på e60. Åpne dører med nøkkel i lomma kan man med CA, men det er litt jobb å ettermontere.

Skrevet

Mener at det å montere CA krever at det gjøres noe hos BMW på CA modulen, pga sikkerhetsgreier. Og det betydde at man ikke kunne kjøpe det brukt, men helt nytt, for da kan man kode det inn til å passe på den bilen man skal bruke det. Så de aller fleste får det ikke til.

Men mulig jeg misforstod hele greia og det egentlig er enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...