HartgeE70 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Hei. Har en x5 e70 3.0 d med m57n2 motor. Fikk feilkode på ETV actuator. Kode 43D1 Kjøpte nytt spjeld og byttet. men inni mellom kommer feilkoden tilbake igjen. gjerne etter jeg har tvangskjørt regenerering av dpf. Jeg har ikke egr eller swirlflaps. har resatt etv adaptions i inpa. men uten hell. hva f er problemt.
HartgeE70 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden 5 minutter siden, Otis skrev: Jeg har ikke hørt om ETV aktuator. Hva er det? In BMW diesel engines, the throttle valve actuator (TVA), also known as an anti-shudder valve (ASV), is a component that regulates airflow, not for controlling engine speed like in gasoline engines, but for specific diesel-related functionsIn BMW diesel engines, the throttle valve actuator (TVA), also known as an anti-shudder valve (ASV), is a component that regulates airflow, not for controlling engine speed like in gasoline engines, but for specific diesel-related functions gasshhusspjeld kan man vell si. det som sitter på insugningsmanifold før egr. Intercooler slangen er koblet på.
E.C. Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Gasspjeld. Kjøpte du OE BMW/Pierburg eller noe annet mumbojumbo?
HartgeE70 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden 19 minutter siden, E.C. skrev: Gasspjeld. Kjøpte du OE BMW/Pierburg eller noe annet mumbojumbo? Herth+Buss Det skal vell være greit nok.
Otis Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Høres jo ikke sånn ut. Krisfje og E.C. reagerte på dette 2
Otis Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Jeg ser for meg at grunnen til at feilkoden kommer tilbake etter regen av DPF er. ETV (luftspjeldet) brukes aktivt for å regulerer luftmengden til motoren under regen, for å øke temperaturen i forbrenningen/eksosen. Dermed har det sikkert vært nok brukt til at feilkoden kan trigges. Men det er jo bare spekulasjoner.
HartgeE70 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 56 minutter siden, Otis skrev: Jeg ser for meg at grunnen til at feilkoden kommer tilbake etter regen av DPF er. ETV (luftspjeldet) brukes aktivt for å regulerer luftmengden til motoren under regen, for å øke temperaturen i forbrenningen/eksosen. Dermed har det sikkert vært nok brukt til at feilkoden kan trigges. Men det er jo bare spekulasjoner. Det gir mening. Hadde en obd2 leser i bilen. Så kjørte en mean quantity adaption delete. Etter det så funka bilen resten av veien hjem, uten feilkoder. Ca 4 mil. Men hvordan kjøre dpf rens uten at feilkode kommer eventuelt da? Fjerne dpf (bare innmaten)
E.C. Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Gasspjeld kjører en sjekk ved oppstart, du skal kunne se det beveger på seg, så brukes det ved regen ja og når motor skrus av. Hvis du ser at det flytter på seg ved oppstart og ved motorstopp så vil jeg putte min bet på dårlig del, tross ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå