Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Gjelder en BME E60 530D 2003 mod. Hatt problemer med seat occupancy sensor i passasersetet. Hadde originalt to feilkoder, en på setesensoren i setet, og en på sbsr. Installerte en emulator under setet, og da forsvant begge de feilkodene, men ble erstattet med feilkode på modul i førerdøren, hvor systemtid måtte startes. Fikk omsider fikset det og, og da forsvant airbag lyset. Dessverre kom lyset tilbake da motoren ble startet, men så fort den ble stanset, altså så lenge det bare var tenningen som var på, hadde jeg ikke airbag lys. På grunn av koding av LM module, fikk jeg feil på SGM-SIM av at spenningen var for lav. Fikk ladet batteriet litt, og modulen ble kalibrert på nytt gjennom ISTA, og feilen forsvant. I forbindelse med mye koding har den siste feilen med SGM-SIM hendt flere ganger. Nå har jeg ingen feilkoder på srs systemet i ISTA, den grenen av treet er grønt. Alikevel har jeg airbag lampe, og nå er den på både når tenningen er på, og når motoren går. Har prøvd å lese ut feilkoder i begge tilstander, uten endringer i hvilke feilkoder jeg har. Jeg trenger denne lampen av for EU, så spørsmålet er: Hva kan det være? Kommer ikke opp feilkode i Idriven heller, så kan det være at kombi/speedometeret/instrumentet har låst seg med lyset på, og at den ikke opdaterer status til srs fortløpende? Setter stor pris på all hjelp!

Skrevet

Kombi'en kan lagre feil på airbag, f.eks. hvis den ikke får kontakt med airbag-modulen. Jeg kan se for meg at lignende feil også kan oppstå om det er noen programvareversjoner som ikke er helt oppdatert/kompatible mellom moduler. Du har jo trykka litt der virker det som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...