Sverre_BMW525d Skrevet i går, 14:30 Skrevet i går, 14:30 Heisann Bmw 525xd E61 M57 2008/9. Er softwaretunet til ca 260 Hk. Ikke dpf. Går veldig bra, men noen sekunder (2-5) rufsete kaldstart etter å ha stått over natten, og kun ved temperaturer ute under 12 gr. 🤔 Det er som om en eller flere sylindre ikke tenner helt, og vibrasjoner motor. Litt blå/grå røyk eksos. Det var vel en stund etter tuningen jeg opplevde dette. På den tiden byttet jeg også glødeplugger. Ingen feilmeldinger nå på dette. Ble fortalt at turbo lekker olje på innvendige tetninger. Synes det har blitt litt verre nå som kulden kommer krypende, ift i fjor. Så venter nå på ny turbo, en GARRETT 758351-9024S som skal passe. Er det bare å bytte denne med den originale (gått 315000 😊) uten noen koding. Er som sagt allerede softwaretunet (ikke av meg og ukjent hvordan det ble gjort). Jeg tenker jo mulig at tuningen gjorde at kaldstart problemene kom. Men lekk turbo som årsak ?? Er det kanskje bedre å tenke på lekke injektorer f.eks. Sverre
Otis Skrevet i går, 15:38 Skrevet i går, 15:38 Er du HELT sikker på at det ikke er feil på noe med gløding? For turbo er ikke i bruk i det hele tatt på tomgang/oppstart. Jeg er ingen motor ekspert, men jeg ser ikke helt for meg at turbo skal forårsake dette, spesielt når du sier det er ved den temperatur og under oppstart.
Sverre_BMW525d Skrevet i går, 15:59 Forfatter Skrevet i går, 15:59 Skal trippel sjekke med ista. Ja det er nøyaktig samme symptom som sist jeg skiftet glødepluggene. Takk 👍 Noen som vet om dette med ytterligere koding på turbo på allerede tunet bil ?
TRF Skrevet i går, 16:32 Skrevet i går, 16:32 Så lenge du bytter til lik turbo trenger du ikke å gjøre noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå