Hvb Skrevet Mandag kl. 08:59 Skrevet Mandag kl. 08:59 (endret) Har et irriterende problem med min f31 320d 2012.(regnr UF56076) Rattvarme og lane deperature assist fungerer ikke. Når jeg slår på lane deperature får jeg feilmelding med en gang at det er noe galt og når jeg slår på rattvarmen får jeg beskjed om at den er aktivert, men det kommer ingen varme. Har tatt av airbagen og ser ikke noen åpenbare feil. Har også sjekket sikring nr 48 og 55 og de fungerer. Noen som har forslag? Jeg tenker at dette er en feil som forårsaker begge problemene.. Her er feilkodene jeg får: Endret Mandag kl. 09:54 av Hvb
Otis Skrevet Mandag kl. 09:17 Skrevet Mandag kl. 09:17 Inne i rattet sitter det en modul som heter "eletronic steering wheel module", den kommuniserer med resten av bilen på LINbus, så det virker å være en høy sannsynlighet for at den modulen er defekt. Knappen for rattvarme virker å gå utenom selve "eletronic steering wheel module", så jeg regner med at lyset fint kan gå på, uten at selve rattet får varmen påslått. Alle symptomer stemmer 100% overens med ledningsdiagrammet.
Hvb Skrevet Mandag kl. 09:50 Forfatter Skrevet Mandag kl. 09:50 (endret) 55 minutter siden, Otis skrev: Inne i rattet sitter det en modul som heter "eletronic steering wheel module", den kommuniserer med resten av bilen på LINbus, så det virker å være en høy sannsynlighet for at den modulen er defekt. Knappen for rattvarme virker å gå utenom selve "eletronic steering wheel module", så jeg regner med at lyset fint kan gå på, uten at selve rattet får varmen påslått. Alle symptomer stemmer 100% overens med ledningsdiagrammet. Takk for svar! Blir denne delen det da? Må den kodes? Og hvor kan den kjøpes? ser ut som delenummeret på min er:4799512-01 Endret Mandag kl. 10:13 av Hvb
awt Skrevet Mandag kl. 10:33 Skrevet Mandag kl. 10:33 Jeg vil også nevne sleperingen (egentlig er det ikke en slepering men en "clock spring") som et potensiell feilkilde. Det er ikke helt uvanlig at loddingen av disse blir dårlig på disse bilene.
Hvb Skrevet Mandag kl. 10:38 Forfatter Skrevet Mandag kl. 10:38 (endret) 5 minutter siden, awt skrev: Jeg vil også nevne sleperingen (egentlig er det ikke en slepering men en "clock spring") som et potensiell feilkilde. Det er ikke helt uvanlig at loddingen av disse blir dårlig på disse bilene. Er det ikke lite sannsynlig att den er gåen siden alle knapper osv fungerer på rattet? Endret Mandag kl. 10:38 av Hvb
awt Skrevet Mandag kl. 10:54 Skrevet Mandag kl. 10:54 Nei, man kan oppleve at bare enkelte funksjoner faller ut, som f.eks. cruise control, mens alt annet virker som det skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå