F82BlackM4 Skrevet i går, 12:33 Skrevet i går, 12:33 Hvilken feilkode mener dere denne vil bety? Tuning av downpipe eller ECU?
mr.pingu Skrevet i går, 13:00 Skrevet i går, 13:00 (endret) ECU har ikke original Firmware / SWFL (Flash / Map). Noen tunere kan unngå deteksjon. Hva de gjør er jeg usikker på.Kan tenke meg det går på hash/integritet av selve binary (SWFL / .bin) som er flashet til ECU. Endret i går, 13:02 av mr.pingu
F82BlackM4 Skrevet i går, 13:10 Forfatter Skrevet i går, 13:10 fikk programmert inn orginalfil på bilen, men det er montert downpipe på den. Hvilke risikoer kan dette medføre?
mr.pingu Skrevet i går, 13:28 Skrevet i går, 13:28 Mener at S0777-flagget går aldri bort igjen og man er uheldig er det også flagget på BMW-servere (Connected Drive eller Online ISTA). Så vidt jeg vet er det ikke farlig med downpipe uten tune men det kan hende du får motorlampe til å lyse etterhvert. Avgassverdier blir jo annerledes enn bilen forventer.
Øyvind L. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Et tegn på billig tuning. Seriøs tuning så får man ikke den feilkoden. Mener du får den vekk hvis du flasher DME med ISTA eller Esys med original software. Endret 19 timer siden av Øyvind L.
mr.pingu Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 28 minutes ago, Øyvind L. said: Et tegn på billig tuning. Seriøs tuning så får man ikke den feilkoden. Mener du får den vekk hvis du flasher DME med ISTA eller Esys med original software. Så vidt jeg vet man får det ikke bort med flash dessverre. Deteksjon er blant annet basert på akkurat det; Flash counter på DME’en Se punkt 4. nedenfor: Muligens med flashe i-step eldre enn 2022/11 men ellers er det løpet kjørt tror jeg med mindre vi beveger oss til bench-flash / virginizing EEPROMs på sammen måte som vi gjør med instrument clusters og FEMs ISTA Log ABL AG9999: ABL_GEN_AG9999_TD_IDENT.Datenauslesen_und_Auswerte n_VM() - LogStatement. StructuredString: Tuning detection suspicion criteria (Pre). StructureElementValues: tuning suspicion code :000000000000 0: engine ecu CAL-ID | CVN:9CF5E197 | 9CF5E197 (WH: 39318 / MM: False / low-Ilevel: False) 1: engine ecu BTLD CAL-ID | CVN:F29CDEE9 | F29CDEE9 1: engine ecu SWFK CAL-ID | CVN:9277591A | 9277591A 1: engine ecu SWFL CAL-ID | CVN:11F09478 | 11F09478 2: tuning DTCs detected in engine fault memory:no DTC found 3: tuning DTCs detected in engine secondary fault memory :no DTC found 4: programing counter engine ecu: (job answer | threshold):2 | 7.613 5: programing counter engine ecu: (calculated):2 6: calculated reprogramming engine ecu: (calculated):no flashback 7: max. temperatures in the exhaust line (TOXIPRE | TPRE): DDE8 diesel only 8: plug and play variante suspected : V1, FS: 0 / 7, IS: 0 / 5 | 8: plug and play DTCs suspected :FS: - ; IS: - | 9: speed average in relation to operating hours [km | 6 min digit | km/h]:26130 | 39318 | 6.64581107889516 10: PE [det | all]:0 | 2 11: manual detection or exclusion :- x: reason for TDX03:no reason Øyvind L., Espen.st og ///M-ini95 reagerte på dette 3
Øyvind L. Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Jeg fikk flashet en F11 525d fra 2012(tror den var 2012) med Esys og da forsvant den feilkoden. På nyere enn 2022 kjenner jeg ikke til så der har du sikkert rett. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 3 minutes ago, Øyvind L. said: Jeg fikk flashet en F11 525d fra 2012(tror den var 2012) med Esys og da forsvant den feilkoden. På nyere enn 2022 kjenner jeg ikke til så der har du sikkert rett. Det som er vesentlig her er; hvilken ISTA versjon brukte og I-step hadde bilen og hvilken DME det er snakk om. Feilkoden i segselv er ikke lagret i DME’en men kun "beregnet" av ISTA. ABL’en ISTA ble mer omfattende etter 2022, samt at eldre DME (Bosch EDC16 ??) lagrer ikke alt data som brukes for å beregne denne feilkoden. Hvor nyere bilen er, hvor mer data er tatt i betraktning når denne feilkoden vises i ISTA. Men uansett, flash counter kan også resettes men da må man ha fullt ECU backup fra før (Pflash, dflash, eep, mpc). For nyere biler betyr det fullt backup med KESS3 for eksempel. Øyvind L. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå