JEJ Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden (endret) Fikk en 09 E83 X3 med N47 177 hester i fanget - en bil jeg i utgangspunktet ikke vet noe særlig om, så jeg søker litt råd... Motorlampe - feilkode først på egr - så på dpf. Nødmodus - så full stopp. Byttet begge - bilen vil knapt starte innimellom, og gjør den det stopper den igjen med en gang. Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at den starter når jeg napper ut vakumslangen på EGR-ventilen. Det er vakum i slangen, og setter jeg den på igjen stopper den tvert. Ingen feilkoder nå. Vil jo gjerne ha den til å gå normalt med slanger som er tiltenkt å være der tilkoblet. Tips og råd om hvorfor dette skjer og hva som kan kurere det mottas med stor takk! JE Endret 16 timer siden av JEJ
540is Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) 3 timer siden, JEJ skrev: Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at den starter når jeg napper ut vakumslangen på EGR-ventilen. Da må det nesten være noe galt med vakuumventilen Lagt til: du bør nappe av kontakten til ventilen før du bytter den for å utelukke noen elektrisk feil Endret 12 timer siden av 540is
Ingvaldsen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) 13 minutter siden, 540is skrev: Da må det nesten være noe galt med vakuumventilen høres riktig ut, kobles ventilen feil så vil du aldri få av vakumet inn til egr . den porten på ventil med gjennomtrekk skal kobles mot egrventil. edit: men egr har vell muligens den store vakumventilen så da er det vell noe defekt membran eller lignende som sender konstant vakum. Endret 12 timer siden av Ingvaldsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå