Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sliter med limp mode på min E36. Bilen var i limp mode da jeg kjøpte den og da hadde den 4L30-E kassen med GN Girkasse ECU. Nå har jeg skiftet til 5HP18 med MO ecu, men er alikavel i limp mode. Noen som vet hva feilen kan være Og hvordan jeg fikser det? Holder til i Bergen

Skrevet
13 hours ago, benny-e36 said:

Hei! Jeg sliter med limp mode på min E36. Bilen var i limp mode da jeg kjøpte den og da hadde den 4L30-E kassen med GN Girkasse ECU. Nå har jeg skiftet til 5HP18 med MO ecu, men er alikavel i limp mode. Noen som vet hva feilen kan være Og hvordan jeg fikser det? Holder til i Bergen

https://www.bimmerfiks.no/kontakt-oss

Har avdeling i Bergen.

Skrevet

Neppe særlig mye kompetanse på E36 rundt omkring lengre. Erfaringsmessig så trenger ikke det nødvendigvis å være noe feil på kassen for at den skal gå i limp-mode. Holder med feil på motor, men siden de fleste E36 (om ikke alle fra Europa) ikke har motorlampe så kommer ikke det opp før girkassefeil dukker opp i dash og kassa holder seg til 3. gir. Hadde sporadisk feil på veivsensor på M52 med 5HP18, når den kom så gikk kassa i nød. Tipset mitt er å se om det ligger noen feil på motor som kan få kassa til å gå i nødmodus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...