benny-e36 Skrevet Desember 21, 2025 Skrevet Desember 21, 2025 Hei! Jeg sliter med limp mode på min E36. Bilen var i limp mode da jeg kjøpte den og da hadde den 4L30-E kassen med GN Girkasse ECU. Nå har jeg skiftet til 5HP18 med MO ecu, men er alikavel i limp mode. Noen som vet hva feilen kan være Og hvordan jeg fikser det? Holder til i Bergen
LP760 Skrevet Desember 22, 2025 Skrevet Desember 22, 2025 13 hours ago, benny-e36 said: Hei! Jeg sliter med limp mode på min E36. Bilen var i limp mode da jeg kjøpte den og da hadde den 4L30-E kassen med GN Girkasse ECU. Nå har jeg skiftet til 5HP18 med MO ecu, men er alikavel i limp mode. Noen som vet hva feilen kan være Og hvordan jeg fikser det? Holder til i Bergen https://www.bimmerfiks.no/kontakt-oss Har avdeling i Bergen.
E.C. Skrevet Desember 22, 2025 Skrevet Desember 22, 2025 Neppe særlig mye kompetanse på E36 rundt omkring lengre. Erfaringsmessig så trenger ikke det nødvendigvis å være noe feil på kassen for at den skal gå i limp-mode. Holder med feil på motor, men siden de fleste E36 (om ikke alle fra Europa) ikke har motorlampe så kommer ikke det opp før girkassefeil dukker opp i dash og kassa holder seg til 3. gir. Hadde sporadisk feil på veivsensor på M52 med 5HP18, når den kom så gikk kassa i nød. Tipset mitt er å se om det ligger noen feil på motor som kan få kassa til å gå i nødmodus.
benny-e36 Skrevet Mandag kl. 11:42 Forfatter Skrevet Mandag kl. 11:42 På 23.12.2025 den 0.17, E.C. skrev: Neppe særlig mye kompetanse på E36 rundt omkring lengre. Erfaringsmessig så trenger ikke det nødvendigvis å være noe feil på kassen for at den skal gå i limp-mode. Holder med feil på motor, men siden de fleste E36 (om ikke alle fra Europa) ikke har motorlampe så kommer ikke det opp før girkassefeil dukker opp i dash og kassa holder seg til 3. gir. Hadde sporadisk feil på veivsensor på M52 med 5HP18, når den kom så gikk kassa i nød. Tipset mitt er å se om det ligger noen feil på motor som kan få kassa til å gå i nødmodus. Kan ABS sensor venstre bak være mitt problem?
RemyNG Skrevet Mandag kl. 11:46 Skrevet Mandag kl. 11:46 2 minutter siden, benny-e36 skrev: Kan ABS sensor venstre bak være mitt problem? Hvis du har feilkode på det så kan det være årsaken.
benny-e36 Skrevet Mandag kl. 11:49 Forfatter Skrevet Mandag kl. 11:49 1 minutt siden, RemyNG skrev: Hvis du har feilkode på det så kan det være årsaken. Usikker på om det ligger en feilkode. Men problemet mitt er at: Fremdrift stopper rundt 50 km/t Limp-mode forsvinner når bilen slås av og på Symptom eksisterte før girkassebytte (~30-36 km/t) ABS-lampe lyser ikke
E.C. Skrevet Mandag kl. 19:25 Skrevet Mandag kl. 19:25 Du bør se om det er noen feilkoder på motor. Som sagt, trenger ikke være feil på kasse for at den skal gå i limp mode. Har du ASC+T? Stability control + traction? Hvis du bare har vanlig ABS og et t-stykke på bremserøra bak så ser ikke jeg for meg at de kan ha noe med saken å gjøre. Litt usikker på om drivverket bruker ABS-signalet til noe. Speedometer f.eks. bruker jo signal fra diff.
benny-e36 Skrevet Mandag kl. 19:39 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:39 Har Stabilitetskontroll + traction.
E.C. Skrevet Mandag kl. 19:53 Skrevet Mandag kl. 19:53 Du får starte med å ordne deg noe verktøy som kan lese ut feilkoder fra bilen og gjerne livedata fra abs modul, det er mitt beste forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå