Larsen12134 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Hei, Jeg har nylig kjøpt meg en BMW 1-serie hvor jeg har fikset opp motor selv. Dette er en BMW 1-serie N43B20A 118i. Og etter at motor alt var på plass, startet den fint også videre, men her er casen: Motor går OK- på tomgang, kanskje en liten misfire her og der om man kjenner skikkelig etter. Men når motor blir varm, så begynner motor og hoste og etterhvert så vil den også kvele seg selv. Innimellom, så klarer den å hente seg inn igjen og da vil den gå OK- på tomgang igjen, før jeg evt drar på litt, hvor den da går bra! Men om jeg lar den gå ned til tomgang igjen så begynner den med hostinga og ofte at den kveler seg selv. Motor vil også misfire mere på varm motor, men ved gasspådrag så virker den bra, bortsett fra at innimellom så kan den henge litt, ikke mye. ENSESTE feilkode er Nox sensor, heating. Og det som er gjort da er å plugge ut NOXen for å se om det gjør noe forskjell, men ingenting. Og tviler på at NOX senoren alene kan forårsake dette. TING SOM ER TESTET: Injektorer, alt er byttet og testet og funker fint, har brukt ISTA for å ta smooth running control, og da er alle verdier fine med +- 50, men de går dårligere når motor begyner å hoste, som forventet. Så kan utelukke injektorer. Coils er good, spenninga er testet samt at de er byttet. Tennpluggene er helt nye, og ser fine ut. Vanosene er byttet. Og timingen er bra! Veivakselsensor er byttet, ikke den. Kamakselsensorer er byttet, ikke de. MAF er byttet og testet MAP er byttet og testet Kompresjonen ligger på rundt 15 bar på alle sylinderne. Ledningsnett er gått over Railpressure senor er byttet, har riktig målinger også! Høytrykkspumpe er byttet. Gassspjeld er byttet Ventildeksel byttet! Her trenger jeg rett og slett hjelp. Har du noe som helst, så hjelper det i masse hvis! JEG ER STUCK! Endret 11 timer siden av Larsen12134
RemyNG Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Sikker på at NOX sensoren er problemet? Og hva slags injektorer gikk du for? Denne motoren her deler samme delene som N53 motoren og disse er kresen på dysene samt Nox sensoren og avhengig at NOX sensoren funker som den skal da motoren går i 3 modus homogen lean, homogen charge og stratiferisk charge. Sjekka hva slags modus bilen går i via diagnose? Verdiene på katalysatoren både NoX katen.
Larsen12134 Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Nei, tror ikke det er NOX, men vet for lite om hvor avhengig disse motorene er av noxen. Jeg har en blanding av index 7 og 11 injektorer. Og kan man evt skjekke modus med ISTA? Og hvordan?
RemyNG Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Siden du fikk opp heating feil på NOX sensoren så ligger det en feil der. Men disse motorene er avhengig av NOX sensor som funker. Så originale sensorer? Brukte eller nye du byttet til? De er jo kjent for å feile over tid de og. Så brukte eller overhalte er veldig dårlig ide med disse. Her er nok INPA best for lese av disse verdiene. Sjekke Bimmerprofs.com E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Relevant spørsmål det over. Hvorfor har du byttet så mange sensorer og hva har du byttet til? Uoriginale sensorer er ofte dårlig stemning. Av ting du har listet opp som er byttet så vil nytt OE koste mer enn bilen, så du har trolig byttet til noe annet?
Larsen12134 Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden Har en ødelagt delemotor jeg har tatt deler fra og testet. Så har egentlig ikke kostet noe som helst😅 Hvis ikke hadde det blitt dyrt ja. Men takk for svar, da bytter jeg noxen og kommer med oppdatering👍
E.C. Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Ok, bare pass på at deler på en delemotor også kan være uoriginale, så greit å ha kontroll over hva man bytter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå