Jornska3 Skrevet Mandag kl. 15:02 Skrevet Mandag kl. 15:02 (endret) Har en 530xd e61 2006, girkasse som sitter i den er en ga6hp26z. Noen som har erfaring med å bruke annen type og om man må bytte/bygge om noe attåt. Eller kan man bruke samme kasse med annet delenr Endret Mandag kl. 15:55 av Jornska3
Ingvaldsen Skrevet Mandag kl. 17:47 Skrevet Mandag kl. 17:47 2 timer siden, Jornska3 skrev: Har en 530xd e61 2006, girkasse som sitter i den er en ga6hp26z. Noen som har erfaring med å bruke annen type og om man må bytte/bygge om noe attåt. Eller kan man bruke samme kasse med annet delenr Den har allerede den «beste» girkassen for den årgangen, alternativet er cantcu og 8hp70 men da Blir det fort en delekost på +-30k 6hp som er iorden er ikke noe dårligere i bruk en 8hp
Jornska3 Skrevet Mandag kl. 18:10 Forfatter Skrevet Mandag kl. 18:10 Har funnet en kasse som er samme type men annet delenummer på også har den sotti på facelift. Men vil den passe min selvom d er annet delenr eller om d er blitt endringer i innfestningan??
E.C. Skrevet Mandag kl. 18:57 Skrevet Mandag kl. 18:57 Facelift har en digital girvelger, mens pre-face har mekanisk girvelger. Så du vil ha behov for å få den biten ordnet. Startkrans ser ut til å være likt på pre-lci og lci, bolt-pattern mot motor mener jeg å huske er likt også. Det er vel 1. gen M57 som har andre splines på manuelle girkasser enn M57N og M57N2 om jeg husker rett.
Ingvaldsen Skrevet Mandag kl. 20:00 Skrevet Mandag kl. 20:00 (endret) Samme girkasse styres med mekanisk på spak på e9x Endret Mandag kl. 20:01 av Ingvaldsen
K.F Skrevet Tirsdag kl. 18:45 Skrevet Tirsdag kl. 18:45 uten å ha gjort det selv, så veit jeg at det går an å bruke en 6hp28 (lci) på en bil som hadde 6hp26 (prelci). Dette da jeg har sett det i funksjon, uten noe emulator dings osv, software kan tilpasses. man må inn med ei anna software på girkassa, samt muligens flytte over arrangement for girvelger. på div fb grupper ser jeg folk tar 250 eur for tilpassing av software. ingen aning på hva de gjør mer spesifikt.
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 20:39 Skrevet Tirsdag kl. 20:39 @K.F På xdrive er det 6hp26 på begge mener jeg, ikke 6hp28 på lci. Var ikke den bare på biler med litt større motor også, fra 530d og opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå