Bmwe90_ Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Heisan jeg har en bmw e90 325 der comfort access ikke virker har lest litt på det og har skjønt at det er muligens dørhåndtaket som er problemet har begge nøklene til bilen, nøklen funker på låsing, opplåsing og åpning av bagasjerommet. har nøkkel der jeg kan bytte batteri og de rillene på dørhåndtaket. har prøvd å bytte batteri i nøkkel Bilen funker ikke på keyless start og opplåsning/låsing på håndtaket Har hørt noen sier dørhåndtaket må kodes? Stemmer det at det på kodes til nøkkel? Funker det å kjøpe brukt? noen flere tips før jeg bytter dørhåndtak?
Yngvejos Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Keyless start skal fungere selv om dørhåndtakene er ødelagt, så her er det nok noe annet som er galt. Jeg ville begynt med en diagnose. Hvis nøklene til bilen har blitt erstattet, må de to første nøklene deaktiveres da CA kun fungerer på 2 nøkler om gangen. *MrB* reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Om ingen av håndtakene virker, og keyless start heller ikke virker, så er hele systemet satt ut av spill, og ikke bare forrige eier som har koblet fra kranglete håndtak. Den første du kan sjekke er om 12v batteri er friskt. Det neste du kan sjekke er sikring til CA modul. Mener den sitter i hanskerommet. Du må sjekke skjemaet ditt. Om ett håndtak er i dårlig form kan denne ryke. Vil sannsynligvis ryke igjen om det dårlige håndtaket fortsatt er tilkoblet, så da må du bare eliminere deg frem til kilden. Evt kan jo CA modulen være skadet, f.eks. som følge av fukt. Da er vi i diagnoseverdenen. Nye håndtak skal du ikke trenge å kode, men som nevnt over kan det ha vært gjort feil av tidligere eier om det har vært kjøpt inn nye nøkler på et tidspunkt. Endret 4 timer siden av *MrB*
Bmwe90_ Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 1 hour ago, Yngvejos said: Keyless start skal fungere selv om dørhåndtakene er ødelagt, så her er det nok noe annet som er galt. Jeg ville begynt med en diagnose. Hvis nøklene til bilen har blitt erstattet, må de to første nøklene deaktiveres da CA kun fungerer på 2 nøkler om gangen. Hvordan kan jeg skjekke om nøklene er blitt erstattet?
Yngvejos Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Du kan sjekke det med Ista. Les ut nummer på nøklene du har. Hvis de ikke er nr 1 og 2, har de blitt erstattet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå