Gå til innhold

Personlige erfaringer med N20 motoren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vurderer kjøp av en 2016 f32 428i. Denne er produsert oktober 2015, med full servicehistorikk å lav km.stand på under 100.000. Har lest at N20 ble forbedret etter 03.2015, men har noen erfaringer med dette?

Er det noen som har personlige erfaringer med n20 som kan fortelle meg både det positive å negative de har opplevd? Slik at jeg eventuelt slipper å kjøpe bilen å sitte med skrekken av registerhavari over meg konstant.

Skrevet

Fekk ulyd i registerkjedet på x3 2015 mod. Bilen var da gått 28000 km, vart fikset på garantien.har kjørt ca 50000 km etterpå uten problemer.

Skrevet
2 timer siden, touring skrev:

Fekk ulyd i registerkjedet på x3 2015 mod. Bilen var da gått 28000 km, vart fikset på garantien.har kjørt ca 50000 km etterpå uten problemer.

Vet du om denne var produsert etter 03.2015?

Skrevet
3 timer siden, Bowiitz skrev:

Tror ikke det er helvete før 03.2015 og diametralt det motsatte etter denne datoen.

Mulig det er en noe bedre motor, men att det er signifikant stor forskjell på motorer etter denne datoen.. man gjør nok lurt i å legge av en buffer for eventuelle trøbbel, men det gjelder jo ikke bare for N20 serien.

Se bare på N47, svakheten med registeret forfulgte modellen til den ble erstattet av B48.

Syns selv F3* med denne motoren høres og oppleves bra ut, ingen I6 men frisk «nok».

Skrevet

Ikke hatt mye tull med min 328iXAT 2014, N20B20 245 hk, men sjekk register og kjede for slakk, ulyd turbo og oljelekkasje fra rør / slange ved turbo. ellers er min passert 206200 km og meget trofast og solid enda. :)

Skrevet
25 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Tror ikke det er helvete før 03.2015 og diametralt det motsatte etter denne datoen.

Mulig det er en noe bedre motor, men att det er signifikant stor forskjell på motorer etter denne datoen.. man gjør nok lurt i å legge av en buffer for eventuelle trøbbel, men det gjelder jo ikke bare for N20 serien.

Se bare på N47, svakheten med registeret forfulgte modellen til den ble erstattet av B48.

Syns selv F3* med denne motoren høres og oppleves bra ut, ingen I6 men frisk «nok».

Neida er nok neppe slik at man er 100% sikker av den grunn dessverre. Men man blir jo noe skeptisk når man leser at folk har måttet skiftet registerkjede på alt fra 30.000 km og oppover. Derfor fint å høre andre sine erfaringer siden man ofte leser skrekkhistoriene på nett, og ikke de som har hatt et «problemfritt» eie.

Hadde vært supert hvis det var B48 i den ja 😎 Men bilen tikker av på alle boksene med utstyr og vedlikehold, så eneste som holder meg litt tilbake er motoren. 

Skrevet
17 timer siden, Bowiitz skrev:

Den er nok produsert før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...