Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Til og med garasjeporten min er neddriti..
  2. De nye skiltene for du hos Biltilsynet.. Jeg betalte ca 600kr for 2 stk da jeg byttet på min gamle bil. Det var vel rett etter at de skiltene kom også..
  3. Det er nesten synd at det er kødd helle greia.. Til sammenlikning gjør E60 M5 samme øvelsen på 4,7 sekunder og E63 M6 tar den på 4,6 sekunder. Og som vi fleste vet sitter det en 10`er på 507 hestekrefter og 520Nm i disse bilene..
  4. He-he. Når trekkvognene ikke drar på en henger er disse relativt raske. Jeg gleder meg virkelig til Volvo lanserer det som skal bli verdens raskeste lastebil til høsten. Denne skal ta Scania's versting som idag har en V8 på 620hk og 3000Nm. Volvoen skal ha en R6 på 660hk og 3100Nm, uten noen form for momentbegrensninger!!!
  5. E36 325is ble kun levert på US markedet og ble produsert fra 11/90-09/95. Den ble levert med M50 motor og man kunne få både manuel gir eller automatgir. Kun venstrestyrt..
  6. Jeg er meget fornøyd så langt iallefall. Skal ha meg et nytt skilt pga, det er skrudd i, så setter jeg de på bilen.. Blir deilig å få vekk slitte Oslo Bilsenter plater...
  7. Wow, rått ! Syns fargen de hadde på bilen kledde den meget godt. Selv har jeg ikke vært noe sånn fan av den type farge, men denne var virkelig lekker. Har sansen for E63 M6 Coupe, og jeg har virkelig sansen for denne også..! Coupe versjonen har jo en ingangspris på nesten 1,8 millioner - hva vil da denne starte med? Cab er joo stort sett alltid dyrere..
  8. Mener å huske at på Dodge RAM går de ut bak på de nyeste bilene. SRT-10 har jo eksosen bak til og med. Ford F-150 Lightning har sidepipes som standard..
  9. Da har jeg nettopp hentet skiltplatene på postkontoret.. Pene plater og rask levering
  10. Ja, men det er en prioriteringssak i politiet. På grunn av manglende midler da det koster en del å få de opplysning fra teleoperatøren. Det blir foretatt stikkprøver. Få politiet til å sperre mobilen. Da får ikke tyven noe nytte av telefonen.
  11. Ja, det er kataloger/brosjyrer. hvis jeg ikke husker feil, så bor du i Oslo Stikk innom Autozentrum. Er ikke sikkert de har den i.o.m at den er nesten 9 år gammel. Jeg plukket mine hos Autozentrum i 2001..
  12. Stemmer at du skal dra den rett opp og hardt ja. Jeg satt på en kamerat som hadde E46 318i. Han skulle tøffe seg litt og var litt hard på hånden, og vips så satt han med girkula i hånden...
  13. Jeg syns dette ble litt for mye kebab.. Ville helle gått for en diskre og pen styling, men det er nå ikke alle som liker dette. Hva med å kjøre M5 styling? Se på "Drage"`s gamle bil med slik styling blandet med AC-Schnitzer. Dette bør virkelig gi deg litt inspirasjon om hvordan en E34 bør se ut
  14. Du har jo allerede et nummer på skiltet.. [/quote Haha, joda, har jo det.. Må nesten lure på hva jeg tenkte på.. men ideen var jo god.. www.bimmers.no #001? #001 - Gunnar #002 - Ola Norman #003 - Ola Norman
  15. Hei, Gunnar! Får jeg spørre om hvor mange du har klart å få solgt unna? Virket jo som en rimelig stor interesse for skiltplatene i tråden.. Når tror du vi kan regne med å ha skiltplatene i postkassa?
  16. He-he. Bare tenk på det til Søndag. Du kan også tenke lenger hvis du trenger, da det ikke er noe hast ennå. Jeg tror nok at det blir værre å bli kvitt 3 stk. felger enn 4stk. felger, men hvis du prøver å se det an i noen uker til og du enda ikke har fått solgt de kunne jeg jo ha kjøpt den for rundt 500 kr..?
  17. Jøss, merkelig at de opererer med forskjellige fakta.. Når det er slikt er det sannelig ikke lett å vite hva som er rett og galt.. Siden det er i Tyskland BMW hører hjemme tror jeg at jeg vil satse på deres informasjon som er, 1545kg på 523i..
  18. Nei, den er ikke særlig avgjørende. Nå er kilden min 5 serie kataloger som jeg har fått tilsendt fra BMW Norge, så jeg velger å gå utifra disse kildene. Jeg antar at dette er relativt sikre kilder
  19. Enig. Tenk om alle hadde rattet rundt i BMW`er - tenkt hvor kjedelig det hadde vært. Hvis det var tilfellet, hva skulle vi da med et BMW treff, når det blir et minitreff hver gang utenfor Rema 1000, Elkjøp og ikke minst IKEA. ( så fremt alle er like entusiastiske )
  20. Joda, selvfølgelig er jeg enig i det. Det jeg ville ha fram til var at 150 hk`eren slettes ikke er en dårlig motor og at den fungerer meget greit i E39, iallefall i kombinasjon med manuell girkasse. For å være nøyaktig veier E39 01. 520i 10 kg mer enn E60 03. 520i. E39`en har en egenvekt på 1570 [1600] og E60`en har en egenvekt på 1560 [1570]. Med disse verdiene er det medregnet et tankinnhold på 90%, 68kg for føreren og 7 kg for bagasje..
  21. Hva baserer du uttalelsen din på? Erfaring eller spekulasjoner? Har selv eid en 1997 mod E39 520i og kan ikke si at motoren var ille i det hele tatt. Jeg tipper nok at en E39 520iA med samme motoren som satt i min hadde blitt i det minste laget. Min klarte fint forbikjøringer og kan absolutt ikke si at det var en treg bil, for det var det ikke. Selvfølgelig er det ingen 540i vi snakker om, men en 520i anbefales den
  22. Jeg kan skrive under på at Audi S3 er en meget artig bil. Har selv kjørt en S3 quattro og den sitter som lim i svingene. Den gangen jeg satt på lå bilen i godt over 140 km/t i skarpe svinger, det var helt sykt! Audi har laget mye bra og dette er det beste jeg har kjørt av Audi tror jeg!
  23. Hei vil helst kvitte mg md alle 4 for 2lapper. Hvilken bud gir du på en felg? mvh Hav 500? Har tenkt til å bruke den som slangetrommel..
  24. Hvor mye bruker en sånn doning på mila? Mvh He-he. Jeg vet ikke hvor mye den bruker. Du kan jo tenke deg hvordan 19 åringer bruker disse bilene, så kan du jo se ut ifra dette..
  25. He-he. Er nok ikke alle som har råd til bensinen også. Guttungen til søstra mi kjøpte seg en 04 lightning som 19 åring. Han slet litt med bensin ja
×
×
  • Opprett ny...