Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Jeg er enig med M3cab om at E34 er veldig pen i hvit. Syns ikke det så så ille ut, men det blir vel bedre når du får på tingene. Vedr. lakkstøv som du nevnte på bilforumet.net. Poler det vekk med poleringsmaskin. Oslo bilsenter skulle lakkere bakfangeren min inkludert i prisen ved kjøp av bilen og den hadde fått litt støv på seg. De løste det med å polere det bort med en kraftig poleringsmaskin. Det ble nydelig!
  2. Den mest viktig utgaver for en 335i forandring * maskinen har hvis mulig en yngre eller den samme år av konstruksjon som basiskjøretøyet (eksosoppførsel E1) * eksossystem ikke vesentlig høy enn serie av basiskjøretøyet, bruk av produksjonsting anbefalt (eksaminatorekspertkunnskap bestemmer seg) * bremsemontasje av 325i, dvs., skivebremser i front/i ryggen, i front lufter, ABS ikke forpliktelse * Om basiskjøretøyet ikke er noen 325i, en bekreftelse av BMW bekreftet at det angår en 325i bremsemontasje * god sportchassis med vurdering (Koni, m-technology...), til stabilisatorer, sender. Å gummi * Domkirke støtter i front og i ryggen (Cabrio korresponderer at til boxbox eske bare i front, i ryggen) * maskineier fra St37-2, rent avsluttet og mekanisk rimelig design * maskinsituasjon ingen materie i prinsippet, driv forsøk bestemmer seg * Oversettelse av differensialen all den samme i prinsippet * Cardan aksling balansert (waive kalkulasjon) * trette lastbetalingsoppmerksomhet Dessuten naturlig den vanlig Stykker råd gjelder for en vellykket adgang: * Maskinkammer lager oppklart merke, ingen Schlampereien når feste zusatzaggregaten * maskineier, overføringseier mekanisk stabilt og godt sveiset * Sveisinger på akselen bare i en nødssituasjon og i som perfekt en utførelse som mulig * skilleforhold: på minst 2cm sted på gulvpanel/radiator, 1cm oljegryte/aksel * Hette stenger løst * Bil lar kjører sikkertt rimelig, * eksossystem om mulig dezent * Vurderinger for ytterligere stengt deler holder beredt (chassis)
  3. Aha. Jeg tror jeg holder meg til Norge jeg da når det gjelder eksosen
  4. He-he. Ford har laget mye bra, men mye dårlig også. Har selv en pendlerbil, 82 Fiesta 1,1. Den har passer 350 000 km uten tekniske problemer. Bilen går og går og den startet faktisk med 20-25 minus på hytta i vinter. Ikke verst - godt frem kommer den seg også
  5. sorteorm - Hvis det er dagens 2 liter du skal ha fram til, så er det en rekke4 på 163 hk ved 4000 O/min og 340 Nm ved 2000 O/min. Denne motoren sitter i bla. annet E87, E90, E91, E60 og E61. Den har en toppfart på 218 km/t avhengig av hvilken serie den sitter i og om det er sedan eller touring. 225 km/t er det raskeste og sitter i E90 320d. Sprekeste 2 liters bensinmotoren sitter i 320si. Denne er en rekke4 som yter 173 hk ved 7000 O/min og 200 Nm ved 4250 O/min. 0-100 km/t går unna på 8,1 sekunder og toppfarten nåes på 225 km/t..
  6. Verkauf nur Export EU betyr, Omsetning bare eksport Europeisk Union..
  7. Jeg har også fått raskt svar når jeg sendte E-post. Var kanskje maks 5 min så lå det en ny i innboksen..
  8. Men hva betalte du for hamann eksosen?
  9. Pent med eksosen. Hva betalte du? Hvordan ble utskjeringen i M-tech fangeren? Mener å huske at jeg kunne se litt forskjell på utskjeringen på 520iA`en din
  10. hmm. Vask bilen din med svamp og så bruk autoglym produktene. Har selv svart bil og det er ikke lett å holde rent Når jeg vasker den kjører jeg den igjennom høytrykkspyler, så bøtte og svamp og når jeg har tørket den polerer jeg med autoglym (Husker ikke hva den heter, men den er beregnet på mørke biler) og så tar jeg på lakkbeskyttelse. Resultatet blir supert
  11. Gratulerer med en meget pen bil og ikke minst med månedens bil. Godt å høre at du er fornøyd med bilen
  12. He-he. Jeg er glad i den også men det er nok en annen grunn for at den står der titt og ofte Gleder meg til å se nye bilder ja
  13. Hvis det er basert på utseende tror jeg faktisk at jeg liker std. fangerne bedre enn disse..
  14. Jeg syns dette er et godt forslag. Er nok av svindlere rundt omkring. La oss ha en banned tråd med navn svartelista. Det er såpass mange medlemmer her, og det er ikke lett å holde styr på hvem som er useriøse.. Jeg vil ikke handle fra useriøse folk, så jeg hadde "satt pris" på at det ble en liste her..
  15. Takk skal du ha Bare å tute og vinke hvis du ved en tilfeldighet skulle se meg, he he Tror ikke jeg har sett bilen din faktisk.. Det skal vel ikke være så vanskelig å få øye på bilen din, så da er det bare å klemme inn hornet.. Bilen står en del på politikammeret..
  16. Dette er en smakssak, så om Håkon ikke liker bilen er noe vi må respektere. Vi kan ikke forandre verken hans mening eller smak. Når det gjelder uttalelsen om kollektivtrafikk er jeg enig med deg Håkon. Man trenger ikke eie det for å kunne diskutere det. Jeg syns dette er en gjennomført bil og jeg må innrømme at jeg syns den er litt kul, men om jeg ville eid den er jeg litt i tvil om..
  17. Ja, gjerne. Er spendt på å se hvordan resultatet ble.
  18. Hei, gjelder dette alle modeller? Skal ha senkesett/fjører til min E60 04 mod. Kan du skaffe dette?
  19. Hei, hvem utførte arbeidet? nettside, tlf etc?
  20. Mot Fagernes ja. Med kjøring fra min hytte tar det ca 40 min til Fagernes. Nå må man ta i betraktning om at veiene ikke henger på greip..
  21. Hei og hå! Har du fått noen skiltplater i hus Gunnar?.. Mente jeg leste en plass her om at de skulle komme i begynnelsen av Juni Venter på at det skal komme et skjema der jeg kan bestille et par
  22. Får jeg spørre om hvor mye penger du har tenkt til å bruke på bil? Og får jeg spørre om hvor sånn ca hytta di ligger?
  23. Hvordan da tenker du på? Har en garmin på størrelse som Nokia 6680 og den fungerer utmerket. Kostet ca 5000. Tale, kart. etc. Med navigasjonssystemet i E39 har man talemaskin som gir kjørehenvisninger. Supplerende informasjon vises på skjermen som retningspiler eller overdiktskart. I tillegg kan systemet gi opplysninger som for eksempel serverdigheter og hoteller..
  24. Ser ut som en meget pen og velholdt bil. Ble det virkelig levert delskinn? iht. min E39 facelift katalog for BMW ble det nemlig ikke levert delskinn. Kan jo hende at det ble levert i Tyskland.
  25. Du sa noe der M3cab. E39 520i ble levert med stoffseter som standard og man kunne kun bestille hel skinn ved siden av. På E60 har delskinn blitt tigjengelig, sammen med hel skinn som ekstra. 2177 ccm stemmer forresten ikke. 2171 ccm er det som stemmer på 520i motoren som sitter i E39 og E60. Jeg vil nå påstå at jeg syntes at automatgiret fungerer utmerket med motoren som jeg har, så du trenger ikke være bekymret for at det er automatgir. E39 520i har forresten en egenvekt på 1570kg og er utrystet med en 2,2 liters rekke6 på 170 hk ved 6250 O/min og 210 Nm ved 3500 O/min. På grunn av den høye vekten går 0-100 km/t unna på 9,1 sekunder med manuel gir og 10,2 sekunder med automatgir. Toppfarten er 226 km/t med manuel og 220 km/t med automat. Til sammenlikning har E60 520i med samme motor 170 hk ved 6.100 O/min og 210 Nm ved 3.500 O/min. Med en egenvekt på 1485 kg gjør den unna 0-100 km/t på 9,0 sekunder med manuel og 9,9 sekunder med automat. Toppfarten er 230 km/t med manuel og 226 km/t med automat. Ta å undersøk om hva slags setetrekk det er på setene. Kan være fort gjort å få en bil med stoff interiør... Hvis du har penger nok og det sitter delskinn på det, så kan du bytte interiør i Tyskland for ca 8000 nkr. ekstra. Lykke til med kjøp. Sleng ut masse bilder om det blir noe av . Det hørtes ut som en meget velutstyrt bil, så du vil nok få masse gleder av den.
×
×
  • Opprett ny...